Bibbo Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hei Har en WD Elements 500gb ekstern som inntil nylig har fungert flott. Problemet er at når jeg nå kobler den til spør den plutselig etter drivere. Får opp den klassiske windows veileder-tingen. Men disse bruker vel ikke drivere? Jeg finner ihvertfall ingen, og trykker avbryt. Da skjer det ingenting og den er ikke å finne som enhet på PCen. Harddisken har vært så godt som full og gått litt tregt en stund. Er dette grunnen til at den slår seg vrang? Blir brukt lite. Vil nødig miste innholdet på den.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Har du testet om disken fungerer greit på en annen maskin? Anbefaler å gjøre det for å fastslå om problemet er relatert til disken eller maskinen. Har forøvrig aldri vært borti at de krever noen drivere. Lenke til kommentar
scumbag Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Jeg har vært borti at både eksterne disker og minnepinner plutselig begynner å mase om drivere. Jeg lette også mye etter drivere, men fant aldri noen når jeg brukte den eksterne disken og minnepinnen min før. I mitt tilfelle har løsningen noenganger vært å "herja" litt med USB-ledningen og USB-kontakten. Stapp den i - la den sitte i 1-2 sekunder og riv den ut igjen, slik holder du på i 20 sekunder før du gir det en pause. Prøv så en gang til å koble til for å se om enheten virker som den skal. Som oftest vil det faktisk fungere også kan det gå flere uker til neste gang.. Jeg vet alt dette høres sprøtt ut, men det virker faktisk, og jeg prøvde den gang alt uten at noe annet fungerte. Operativsystem var Windows XP, Pro, SP2 i mitt tilfelle. Lykke til. Endret 30. november 2008 av scumbag Lenke til kommentar
Bibbo Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Får samme beskjed på andre pcer også. Herjing med ledningen fungerte heller ikke (gjorde det gjerne ikke riktig). Trenger sårt hjelp til dette her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå