Shiva82 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg ser at Sagafos i foreløpig siste kapittel av denne saken gir klart uttrykk for at han, som de fleste kreasjonister, forstår null og niks av evolusjon.http://www.ta.no/nyheter/grenland/article3971504.ece Haha, ja jeg leste den artikkelen nettopp og måtte le godt! Rom for toleranse? Det er vel mer rom for ignoranse Lenke til kommentar
LordArgh Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Den idioten Sagafos bør få sparken som naturfaglærer. Hvordan kan han undervise i dette faget når han ikke engang forstår det mest grunnleggende innen evolusjon? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Det virker som at avisen gir ham to forskjellige arbeidsbeskrivelser... - Uenighet er den beste indikator på hvor tolerante vi er, mener lærer i matte, musikk og religion ved Skien videregående skole, Knut Sagafos. Religions- og naturfaglærer Knut Sagafos vil vise en film på Skien videregående skole som er kritisk til evolusjonslæren. Uansett kommer han nå i denne siste artikkelen med god gammalt kreasjonist-tull. Endret 6. desember 2008 av Trynemjoel Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Blir spennende å se om skolen godtar søknaden fra Sagafos på mandag Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Selvfølgelig får han det. Er ikke spesielt spennende. Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jo, for hvis han får lov så reiser jeg fra Oslo til Skien den 15. Hvis ikke så kommer det til å bli et rabalder fra Origo kan jeg tenke meg: "VI HAR BLITT SENSURERT! WE ARE EXPELLED! OMFG!!! DARWINISTENE SLO TIL IGJEN!" etc... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Ser ikke noe stort problem i å kunne være kreasjonist og undervise i vitenskaplige temaer, med gitt forbehold. ... er troen på at universet, naturen og livet er skapt... Hvis man har en deistisk tro så skal dette være ganske uproblematisk. En høyere makt/gud/osv skapte universet og alle naturlovene i det. Vitenskapen vil da kun avdekke skaperverket. Problemene oppstår når krasjonismen tar utgangspunkt i bibelen, noe den gjerne (alltid?) gjør. Kreasjonisme basert på andre hellige skrifter vil vel møte akkurat de samme problemene. -- Bra å se at TA har tatt litt tak i saken, selv om de kunne ha gjordt en litt bedre jobb. Men på den annen side så har de fått belyst temaet og skapt litt debat: Det er også en aktiv diskusjon på TAplakaten. Som med så mange artikler publisert på nettet i dag, så er man nødt til å lese kommentarene fra leserene for å få ett bedre bildet eller mer informasjon. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Jøss, trodde jeg kunne bli over kanten elitistisk og arrogant av og til, men en viss Christer på TAplakaten tar både kaka og en hel del andre konditorvarer, hehe Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 8. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2008 Diskusjonstråd i avisen: http://taplakaten.no/-/bulletin/show/18457...e-omstridt-film Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Noen som vet om filmen blir vist i dag ? Og noen som skal dit ? Slik at vi evt kan få ett referat fra debatten i etterkant, selv om jeg regner med kreasjonister/ID tilhengere ikke kommer med noe nytt som man ikke har hørt fra før. Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 (endret) Noen som vet om filmen blir vist i dag ? Og noen som skal dit ? Slik at vi evt kan få ett referat fra debatten i etterkant, selv om jeg regner med kreasjonister/ID tilhengere ikke kommer med noe nytt som man ikke har hørt fra før. Det er ikke i dag den vises, men neste mandag... altså mandag om én uke. Det var imidlertid i dag skolen skulle bestemme seg om filmen skulle vises eller ei. Jeg ser ingen nyhetssaker om dette på TA.no så jeg vet ikke hva skolen har bestemt. Og hvis den skal vises har jeg tenkt å ta turen hvis sjefen lar meg få fri Endret 8. desember 2008 av Shiva82 Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Den skulle vises for administrasjonen i dag, slik at de kunne ta en vurdering om den skulle vises på skolen. Får håpe TA følger opp og får en uttalelse etter de har sett den. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 DE FIKK JA... tydeligvis... Noen som drar ned dit for å informere disse stakkarane om hvor utrolig stupid kreasjonisme er? Lenke til kommentar
Shiva82 Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg har søkt om fri fra jobben mandag og tirsdag Så hvis jeg får fri stikker jeg nedover fra Oslo! Noen andre? Lenke til kommentar
glennib Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Jeg kommer Bor i nærheten så det er ikke noe problem. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Dessuten kan det ikke utelukkes at filmen kan brukes i undervisningssammenheng, men det avhenger av den pedagogiske begrunnelsen. WTF? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Det er ikke noe å reagere på så lenge det er en fornuftig pedagogisk begrunnelse. Jeg ville imidlertid vært kritisk om det var nevnte Sagafoss som skulle stå for den pedagogiske begrunnelsen. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 10. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2008 Hvilken pedagogisk begrunnelse skulle det være da? Bruke flere timer på en løgnaktig propagandafilm? Gjør man dette i andre fag? Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Vi så både nazi- og kommunistpropaganda på skolen min. Men vi fikk god informasjon på forhånd om at dette var propaganda, og vi hadde og gode grunner til å se det. Ser nå at diskusjonen rundt evolusjonens autentisme har dødd ut, men om brukeren som var ateist men ikke tror på evolusjon og mener alt vi får arves fra mor eller far fremdeles tilter innom: Jeg lurer på hva du mener om blåøyde mennesker som får grønnøyde barn, eller brunøyde mennesker som får ditto, eventuelt rødhårede barn, eller rødhårede og grønnøyde som får blåøyde og svarthårede barn. Svar gjerne på PM så tråden ikke sporer av. Hvis dere fremdeles ikke har fått produsert flyers kan jeg prøve å sette opp noe for folket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå