Gå til innhold

Kristne fundamentalister bruker norsk skole som propagandaplatform?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det virker som at avisen gir ham to forskjellige arbeidsbeskrivelser...

- Uenighet er den beste indikator på hvor tolerante vi er, mener lærer i matte, musikk og religion ved Skien videregående skole, Knut Sagafos.
Religions- og naturfaglærer Knut Sagafos vil vise en film på Skien videregående skole som er kritisk til evolusjonslæren.

Uansett kommer han nå i denne siste artikkelen med god gammalt kreasjonist-tull.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar

Ser ikke noe stort problem i å kunne være kreasjonist og undervise i vitenskaplige temaer, med gitt forbehold.

... er troen på at universet, naturen og livet er skapt...

Hvis man har en deistisk tro så skal dette være ganske uproblematisk. En høyere makt/gud/osv skapte universet og alle naturlovene i det. Vitenskapen vil da kun avdekke skaperverket. Problemene oppstår når krasjonismen tar utgangspunkt i bibelen, noe den gjerne (alltid?) gjør. Kreasjonisme basert på andre hellige skrifter vil vel møte akkurat de samme problemene.

--

Bra å se at TA har tatt litt tak i saken, selv om de kunne ha gjordt en litt bedre jobb. Men på den annen side så har de fått belyst temaet og skapt litt debat: Det er også en aktiv diskusjon på TAplakaten. Som med så mange artikler publisert på nettet i dag, så er man nødt til å lese kommentarene fra leserene for å få ett bedre bildet eller mer informasjon.

Lenke til kommentar
Noen som vet om filmen blir vist i dag ? Og noen som skal dit ? Slik at vi evt kan få ett referat fra debatten i etterkant, selv om jeg regner med kreasjonister/ID tilhengere ikke kommer med noe nytt som man ikke har hørt fra før.

Det er ikke i dag den vises, men neste mandag... altså mandag om én uke.

Det var imidlertid i dag skolen skulle bestemme seg om filmen skulle vises eller ei. Jeg ser ingen nyhetssaker om dette på TA.no så jeg vet ikke hva skolen har bestemt.

Og hvis den skal vises har jeg tenkt å ta turen hvis sjefen lar meg få fri :mrgreen:

Endret av Shiva82
Lenke til kommentar

Vi så både nazi- og kommunistpropaganda på skolen min. Men vi fikk god informasjon på forhånd om at dette var propaganda, og vi hadde og gode grunner til å se det. Ser nå at diskusjonen rundt evolusjonens autentisme har dødd ut, men om brukeren som var ateist men ikke tror på evolusjon og mener alt vi får arves fra mor eller far fremdeles tilter innom: Jeg lurer på hva du mener om blåøyde mennesker som får grønnøyde barn, eller brunøyde mennesker som får ditto, eventuelt rødhårede barn, eller rødhårede og grønnøyde som får blåøyde og svarthårede barn. Svar gjerne på PM så tråden ikke sporer av.

Hvis dere fremdeles ikke har fått produsert flyers kan jeg prøve å sette opp noe for folket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...