Gå til innhold

Kristne fundamentalister bruker norsk skole som propagandaplatform?

Anbefalte innlegg

Berre for å sei det, eg er ateist, men trur ikkje på evolusjon.

Beklager, men jeg bare MÅ spørre: Men tyngdekraften trur du på?

*Må bare innrømme det, jeg sitter og rister oppgitt på hodet av deg....*

Det er ikke noe du lenger KAN tro eller ikke tro på..... da VET du rett og slett ikke nok om evolusjon, beklager å måtte si det!

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789
DNA er byggesteinar i kroppen.

Utvikling som det heiter, er ikkje bevist eller kan bli bevist.

Eveolusjon er at eit dyr for nye armar eller forandrar seg til noko nytt gjennom mange millionar år.

At eit dyr for noko nytt, ein ny eigenskap er faktisk heilt umulegt. Grunnen til det er at kopien av mora og faren(som du og eg er) ikkje kan få noko som dei ikkje har.

Med dette viser Oleoh en så stor mangel på kunnskap at det virker nytteløst å begynne å diskutere evolusjon med ham. Jeg håper folk her vil overse ham da han, som kreasjonister flest, vil ignorere alt dere kommer med som ikke passer inn i hans forhåndsbestemte oppfatning om hvordan verden bør være.

Då må du rette på meg og sei kva som er feil, isted for å sei: Alt eg seie er sant, du veit ingen ting.

Det som er problemet ditt nå er at du ikkje veit kva du skal sei.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er ikke noe du lenger KAN tro eller ikke tro på..... da VET du rett og slett ikke nok om evolusjon, beklager å måtte si det!

Tyngdekraft kan man føle, evelusjon har mann komt fram til ved å sjå på dei aldre alternativa.

Vitenskap er noko man kan teste, undersøk og komme fram til eit svar basert på sannheit.

Viss vi skulle vist med sikkerheit at evolusjon er sant, må vi resie tilbake i tid.

Tyngdekraft kan man føle, evelusjon har mann komt fram til ved å sjå på dei aldre alternativa.

Vitenskap er noko man kan teste, undersøk og komme fram til eit svar basert på sannheit.

Viss vi skulle vist med sikkerheit at evolusjon er sant, må vi resie tilbake i tid.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Når du sier ting som at DNA er byggesteiner i kroppen, tror jeg ikke du kan nok om temaet til å kunne avgjøre om du aksepterer det eller ikke.

Fra wikipedia:

Deoksyribonukleinsyre (DNA) er den viktigste kjemiske bestanddelen i kromosomene og er materialet som våre gener er bygget opp av.

Gen, arveenhet, er en sekvens av basepar i et DNA-molekyl som styrer dannelsen av et bestemt protein.

Genene inneholder informasjon om hvordan et bestemt protein i en celle skal bygges opp.

En celle (også: selle) er den strukturelle og funksjonelle enheten alle levende organismer er bygget opp av.

Så du kan kanskje tenke deg til slutt at når alt kjem til alt, er det DNA som har lagt hjørnestenen i kroppen og er det kroppen er bygd opp av.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Det kan vel nevnes at kreasjonistiske organisasjoner har gjort dette i USA også, bare på høskoler/universiteter. De tror kanskje at på en eller annen måte så er det å få vist filmen sin på en skole sin eiendom etter normal stengetid gir filmen en form for "akademisk legitimitet". Jeg håper virkelig ikke administrasjonen på denne skolen er redd for å avvise disse folka i frykt for at de da har rett om at de er "expelled" fra akademien, eller værre, at de støtter disse galningene sine fantasier.

Lenke til kommentar
Då må du rette på meg og sei kva som er feil, isted for å sei: Alt eg seie er sant, du veit ingen ting.

Det som er problemet ditt nå er at du ikkje veit kva du skal sei.

Nei, problemet mitt er at jeg ikke gidder å bruke tid på å forklare disse tingene, da jeg av erfaring vet at jeg vil bli ignorert.

Om du virkelig ønsker å vite hvordan evolusjon fungerer kan du ta en titt her:

http://www.newscientist.com/topic/evolution

http://science.howstuffworks.com/evolution/evolution.htm

Lenke til kommentar
Fra wikipedia:

Deoksyribonukleinsyre (DNA) er den viktigste kjemiske bestanddelen i kromosomene og er materialet som våre gener er bygget opp av.

Gen, arveenhet, er en sekvens av basepar i et DNA-molekyl som styrer dannelsen av et bestemt protein.

Genene inneholder informasjon om hvordan et bestemt protein i en celle skal bygges opp.

En celle (også: selle) er den strukturelle og funksjonelle enheten alle levende organismer er bygget opp av.

Så du kan kanskje tenke deg til slutt at når alt kjem til alt, er det DNA som har lagt hjørnestenen i kroppen og er det kroppen er bygd opp av.

Proteiner er det som regnes som kroppens byggestener. DNA er det som sørger for at de riktige proteinene blir laget. DNA er ikke byggesteiner, de er instruksjoner for hvordan byggesteinene skal bygges opp. Dette står forøvrig i det du siterte fra wikipedia, så jeg skjønner ikke hvordan du klarte å misforstå det.

Tror du bør tenke deg litt grundigere om, og ikke minst lese nøyere. Ikke rart du ikke aksepterer evolusjon når du ikke forstår så enkle ting.

Endret av LordArgh
Lenke til kommentar
Til dere oppegående mennesker, vil disse folka være de rette å CC'e en mail jeg sender Skien VGS?

http://www.skien.kommune.no/Kommunens-orga...-barnehageavd/#

Som deres egne sider tilsier så er Videregående Skole et Fylkeskommunalt ansvar, så overordene vil nok være der innad. Skal se om jeg kan spore opp en ansvarlig kontaktperson for VGS. Jeg vil foreslå å sende den direkte til fylkesordføreren, Gunn Marit Helgesen.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Ja, det er jo slikt som skjer på alle skular i landet, berre at det evelusjonistar som står bak.

Evolusjon er vitenskap, og støttes av alle kjente fakta, samt at det har praktiske bruksområder. Men dette er ikke en diskusjon om evolusjon. Dette er en tråd om religiøse fundamentalister som misbruker norske skoler.

Utenom natural selection, som egentleg er ein selvfølge og har ingen ting med at ein baktere utviklar seg til ein antilope.

En bakterie utvikler seg ikke til en antilope. Ikke rart du har disse vrangforestillingene når du tydeligvis er fullstendig kunnskapsløs når det gjelder evolusjon.

Hvordan mener du livet på jorden kan forklares da?

Lenke til kommentar

Dei har ingen bevis for evelusjon.

Utenom natural selection, som egentleg er ein selvfølge og har ingen ting med at ein baktere utviklar seg til ein antilope.

Ehh... jo...

Hørt om gener?

DNA?

Det heter forøvrig evolusjon og det er et faktum.

Evolusjonsteorien derimot - og dette har jeg påpekt en mengde ganger nå - er det rammeverket som beskriver mekanismene som er underliggende for evolusjon ved naturlig utvalg. Dette er meget godt forstått og er mer robust enn teorien om f.eks gravitajon.

Kreasjonisme eller såkalt "intelligent design" derimot er ikke-teorier basert på antivitenskap og er så galt at det ikke er galt en gang.

Eveolusjon er at eit dyr for nye armar eller forandrar seg til noko nytt gjennom mange millionar år.

At eit dyr for noko nytt, ein ny eigenskap er faktisk heilt umulegt. Grunnen til det er at kopien av mora og faren(som du og eg er) ikkje kan få noko som dei ikkje har. Slike ting som tre auge, fire armar kan skje, men det er noko som foreldra allerede har. Slike ting som at ungen til ein kobra skulle få tusenvis av bein vill aldri skje.

Men at ein firfisle mistar beina og ser ut som ein orm, er muligt.

Du burdte seriøst lese deg opp på evolusjonær biologi og evolusjon generelt sett, å diskutere dette med noen som har så liten kunnskap på området er som å prøve å diskutere fluidmekanikk med barnehageunger.

Kall meg gjerne en elitistisk og arrogant drittsekk, men slik er det bare ;)

Anbefalte forfattere:

Donald Prothero

Stephen J Gould

Richard Dawkins

Matt Ridley

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Ja leste litt igjenn om det han karen viste meg, det eg fant hadde eigentleg ingen ting med evolusjon å gjør.

Meir om gener o.s.v.

Knaskje eg sa det med DNA feil, men dykk veit kva eg meinar, DNA er det som bestemmer korleis dyret, mennesket skal være.

Eg har om det greiene på skulen hundrevis av gongar.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
Dei har ingen bevis for evelusjon.

Ehh... jo...

Hørt om gener?

DNA?

Det heter forøvrig evolusjon og det er et faktum.

Evolusjonsteorien derimot - og dette har jeg påpekt en mengde ganger nå - er det rammeverket som beskriver mekanismene som er underliggende for evolusjon ved naturlig utvalg. Dette er meget godt forstått og er mer robust enn teorien om f.eks gravitajon.

Kreasjonisme eller såkalt "intelligent design" derimot er ikke-teorier basert på antivitenskap og er så galt at det ikke er galt en gang.

At eit dyr for noko nytt, ein ny eigenskap er faktisk heilt umulegt. Grunnen til det er at kopien av mora og faren(som du og eg er) ikkje kan få noko som dei ikkje har. Slike ting som tre auge, fire armar kan skje, men det er noko som foreldra allerede har. Slike ting som at ungen til ein kobra skulle få tusenvis av bein vill aldri skje.

Men at ein firfisle mistar beina og ser ut som ein orm, er muligt.

Du burdte seriøst lese deg opp på evolusjonær biologi og evolusjon generelt sett, å diskutere dette med noen som har så liten kunnskap på området er som å prøve å diskutere fluidmekanikk med barnehageunger.

Kall meg gjerne en elitistisk og arrogant drittsekk, men slik er det bare ;)

Anbefalte forfattere:

Donald Prothero

Stephen J Gould

Richard Dawkins

Matt Ridley

Ja vell, så skal eg kalle deg det, men eg er faktisk den einaste som i det heile tatt har prøvd å sakt noko seriøst og kanskje litt diskusjonverdig i heile denna tråden.

Resten er helst kritikk og dritt-slenging.

Richard Dawkins og resten av jengen bruker berre bevis som kan gå tusenvis av veiar.

Eg anbefalar deg å faktisk se ting frå meir enn ein synsvinkel og kanskje bruke noko anna enn karbon-datering, som ganske ofte visar feil dato.

Lenke til kommentar

Hva er din kilde for at karbondatering ikke fungerer? Kunne tenkt meg å se noen tall på dette. Den eneste jeg vet som har påstått dette, er Kent Hovind, og han opplyste ikke kilden til dette, så det blir tom påstand mot bokstavelig talt tonnevis av bevis.

Lenke til kommentar

Hør med [email protected] om hvem som er ansvarlig. Har noen venner som går der, så kan høre med dem.

Var det noen som var inne på http://www.origonorge.no og så? Det er det verste jeg har vært med på.

http://origonorge.no/index.php?module=page...&PAGE_id=34 omtale av Expelled.

Kan ikke tro at det finnes folk som benekter evolusjonsteorien, det er det som skjer rundt oss. Det er visst utrolig vanskelig å bare åpne øynene og bruke skallen til å tenke, for å skjønne at de har tatt grundig feil.

Endret av glennib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...