Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Trenger hjelp med klokking av AMD athlon

Anbefalte innlegg

Prøver å overklokke min AMD prosessor, jeg har brukt programmet som fulgte med: Boost et eller annet. Men kommer bare fra 3.0 til 3.165, for å få den til å kjøre stabilt må jeg sette den på 3.135 som den står på nå. Men det burde gå ann å klokke noe mer, har hørt at det er bedre å klokke på biosen og ikke bruke noe programm, har også hørt det er lurt å stille på volten.

Kan noen hjelpe??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke forvent den store klokken av den cpu'en der, da den er ganske høyt klokket fra før. Start med å prøve å nå 3,2Ghz. Det kan hende du må øke vcore en smule, men følg med på temperaturene hvis du gjør dette, mer spenning gir mer varme. Mulig du også må redusere HT, men regner med at det går greit med mindre du har et ganske sta hovedkort.

Klokking i biosen er alltid å foretrekke, gå inn der og øk FSB i mindre steg, prøv 3,1Ghz først, og øk deretter 20-30mhz for hver gang og stabilitetstest mellom hver gang. Da bør du etterhvert finne ut hva den klarer på stock vcore.

Gjør deg også kjent med hvordan du resetter cmos, dette kan komme til nytte da du kan klokke såpass at pc'n ikke vil starte igjen. Dette står i manualen på hovedkortet og er enten en knapp eller en jumper en plass på hovedkortet du skal flytte/trykke på.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...