Gå til innhold

imac bråker mer enn før

tubaen

Anbefalte innlegg

hei:) jeg har en imac 24" og innstalerte smcfancontroller etter at jeg ble anbefalt dette. maskinen bråkte ikke noe før, men etter at jeg innstalerte programmet steg gradene fra 37-47 på ingen tid å maskinen bråkte som et uvær. etter at jeg avinstalerte programmet bråker ikke maskinen fullt så mye, men mer enn det den gjorde. noen som vet hvordan jeg kan få den til å bråke mindre igjen?

Takk:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"naziforumsmoderator" er på plass og sletta alle innlegg i tråden. Vennligst hald dykk tråden tråden emne når dykk diskuterer. Målet er å hjelpe trådstartar, ikkje krangle om alt mogleg anna. Å kome med tilfeldige linkar er ikkje mykje hjelp. Skal du kome med ein link bør dette vere til ei side der problemet blir besvart.

Lenke til kommentar

Vanskelig for oss å bedømme hva du vil kalle bråk, men hva RPM ligger viftene på? (Du kan se det med f.eks. iStat Pro). De sies å skulle ligge rundt ca. 1200 RPM, dog viftene i min MBP for øyeblikket ligger på 1900 og er nesten ikke hørbart. Om viftene kjører abnormalt fort så kan du se om det er noen prosesser i Activity Manager som trekker store ressurser og forårsaker et varmeproblem.

Du kan også se om det hjelper å skifte flaten som iMacen står på. Vibrasjoner kan av og til ressonere gjennom flaten og forsterke ulydene.

Om problemet fortsetter uten løsning hos deg er det bare å kontakte Apple via telefon eller snakke med nærmeste servicesenter. Om du er under Apple Care eller det første året med din Mac er de mest behjelpelige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...