hmi Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hei! For en liten stund siden kom jeg over et problem som jeg enda ikke har funnet en løsning på og håper noen kan hjelpe meg med dette. Problemet er at når jeg browser så får jeg veldig ofte ping timeout. Da snakker vi rundt hvert 1-5 min og det er bare å oppdatere så kommer siden jeg skulle inn på opp. Siden tilkoblingen er borte så kort så kobler ikke messenger klienten ned og ofte går det greit med overføringer. Kun siden som laster som får ping timeout. Vet at man kan få dette problemet hvis man kjører torrent klienter og får for mange tilkoblinger. Men jeg har både skrudd ned antall tilkoblinger og prøvd uten torrent klienten på men problemet er der uansett. Jeg har også testet routeren andre steder og der fungerer den fint. I tilegg så har jeg ringt isp'n min og de sier at tilkoblingen til modemet ser ut til å være helt fin. Litt usikker på på akkurat dette men... De sier også at de ikke har en begrensning på antall ip'r jeg kan få så dette skal heller ikke være problemet. Har prøvd med disse oppsettene: Mitt vanlige er: modem -> switch -> router (til trådløst) Har prøvd dette også: modem -> d-link router (til trådløst) -> Switch (andre servere) Vil helst ha modem -> router -> switch på grunn av at jeg vil ha muligheten til statiske interne ip'r til blant annet media serveren min. Noe ispn ikke kan gi meg. Noen som vet hva som kan være problemet? Endret 29. november 2008 av hmi Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Vil helst ha modem -> router -> switch på grunn av at jeg vil ha muligheten til statiske interne ip'r til blant annet media serveren min. Noe ispn ikke kan gi meg. Får du ikke ha statiske INTERNE IP-adresser?? Aldri hørt om at noen kan stoppe det før. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Statisk IP setter du opp selv på mediaserveren din. Dvs at du ikke bruker DHCP som tildeler IP automatisk. ISP har ingenting med din interne adresse å gjøre. Lenke til kommentar
hmi Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Var ikke helt klar i forklaringen her. Så klart kan jeg sette interne ip adresser, har ikke noe med isp'n å gjøre. Men den ene serveren min må jeg tildele statisk ip fra router. Grunnen til dette er egentlig ikke så viktig. Men dette er nå tilfelle. Men har faktisk funnet ut av problemet. Var en UPnP tilkobling som rotet til alt for routeren. Er så bra hvor sårbare routerne er. Så nå ble oppsettet modem -> switch -> router (til trådløst og denne ene serveren). På den måten går i hvertfall bare de trådløse og denne ene serveren ned hvis problemet skulle oppstå igjen. Takk for raske svar! Endret 30. november 2008 av hmi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå