Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Bygd PC for første gang, intet skjermsignal

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, intet signal.

Hovedkortet er MSI K9A2 C-F og skjermkort er Sapphire HD4870x2. Har ikke installert OS, men ville da i det minste forvente at BOIS-skjermen kom opp, men det gjør den ikke. Alle vifter snurrer og tre små lamper på skjermkortet lyser opp. Skjermen reagerer i det minste på jordingen når jeg tar skjermkabelen (DVI) ut ved å vise en "sjekk kabelen"-melding. Har heller ikke CD-rom for øyeblikket siden jeg er i Sandefjord og broderns gamle CD-rom som jeg skal bruke er hjemme i Bærum.

Videre vil ikke maskinen slå seg av når jeg holder inne på-knappen på kabinettet, men den lar seg slå på. restart-knappen virker også til å være ute av funksjon selv om alt er plugget inn på kortet.

Har prøvd å ta ut lydkortet, bytte PCI-slot til grafikken og bytte mellom analog og digital på begge portene til grafikken i tillegg, sette minnebrikkene i DIMM1/2 og 3/4, men ingenting ser ut til å virke. Selv frykter jeg at det kan være hovedkortet, men har fått mye hjelp av fattern som kan dette.

Halp?

EDIT: Hovedkortet har heller ikke en egen VGA-port.

EDIT2: PSU'en er på 750W, så man kan ikke si at problemet ligger i at den er for liten.

EDIT3: Brodern har akkurat samme problem: MSI K9A2, GT280, på-knapp skrur bare på, restart virker ikke, og intet bilde av noe slag. 850W PSU.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...