Gå til innhold

Ny PC mellom 8000-10000

Anbefalte innlegg

Da den gamle pcen tok kvelden har jeg nå bestemt meg for å kjøpe ny. Gamle problemet på pcen jg hadde var varmgang på hk, og dårlig kjøling i kabinettet. Derfor er det veldig viktig at dette er på plass i den nye pcen.

Skal altså kjøpe en gamer pc for 8000-10000 kr.

Tar gjerne imot noen råd da jeg ikke har så mye peil hva som er bra for tiden. Miset litt interesse etter jeg kjøpte min gamle. Det jeg har satt opp så langt er som følger:

HK: Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16

PSU: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI

MINNE: Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB Kit w/two CL5 2GB Dimm's, E.P.P and DHX

KABINETT: NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue LED Fans, Screwless design,(Without PSU)

HARDDISK: Seagate Barracuda 7200.11 500GB, SATA-300, 32MB, 7200RPM

To viktge ting igjen, det er gpu og cpu. Jeg er litt usikker på hva jeg vil ha/er best.

CPU: Det stå mellom Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz / Intel Core™ 2 Quad Q9300 2.5GHz

GPU: Radeon HD 4850 "Toxic" (Bedre vifte) / Radeon HD 4870

Mitt gamle kabinet hadde ingen vifter, dette har to, og håper dette hjelper litt. Når det gjelder CPU, har jeg hørt at e8500 kan produsere ganske mye varme, har ikke hatt noe problem med min gamle E6850. Og hvordan er egentlig quaden på varme utvikling? Jeg kjøper pcen ferdig montert, men hadde det vært mulig å bedt de montere en annen cpu vite? Hva tror dere, er det verdt det, eller skal jeg bare kjøre stock?

Når det gjelde GPU Valget så er igjen varme et problem, 80-90 grader under load. Toxic kortet har minsket dette med nesten 20 grader har jeg lest. Har probleme med å finne toxic kortet i 4870 klassen. Men uansett lurer jeg på hvor mye jeg går glipp av ved å kjøpe et 4850 kort fremfor et 4870.

Takk for hjelpen!

Og gjerne kom med råd

Endret av mtnine FURY
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk satt opp en liste her nå, så kan heller dere gå med bemerkninger angåenende den. Bestemt meg for sapphire hd 4850 toxic, da det hjelper så drastisk på temperatur.

Har aldri hatt vannkjøling før, ment tenkte svarten heller, har lyst å prøve det, så er jeg ihvertfall helt sikker på at overoppheting ikke vil bli et faktum.

Med et sånt oppsett vi det være optimalt for overklokking på cpu også? Hvor mye tror dere jeg klarer å klokke e8500 (3,16 ghz) med vannkjøling?

Specs:

NZXT HUSH, Black Aluminum Front, 2X Blue LED Fans

Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS,

Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Duo E8500 3.16GHz, Socket

NorthQ 3580 Water Cooling Kit,

Corsair TWIN2X 6400C5DHX DDR2, 4096MB

Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 TOXIC

Western Digital Caviar GP 500GB SATA2,

Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...