Gå til innhold

BK : Horrible, horrible, Horridum

Anbefalte innlegg

Denne gang ett bilde fra denne kanten som ikke er tatt med macroobjektiv :) Sjelden vare.

post-102966-1227992172_thumb.jpg

Øglen denne gang er en Heloderma horridum horridum - de kalles på norsk for vorteøgle.

En og annen trønder vil nok påstå at bildet blir ødelagt av blitsrelekser - men jeg tviler på at jeg ville fått frem detaljer i hodet her uten. Dere får avgjøre selv.

Exif :

Nikon D300

Tokina 12-24mm f/4

1/125

f/10

ISO 200

2 eksterne blitser - avfyrt trådløst - påmontert Lumiquest softboxer

Endret av ThorEH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er da ganske mange som driver med natur på Akam. Jeg synes det kan bli litt mye natur, uten at det bryr meg. Fint som vanlig, Thor.

ok, mulig jeg tar feil...du har jo vært her på forumet en god stund lengere en meg så du vet nok bedre, med all respekt :)

Men jeg har lissom fått inntrykk av at det blir postet veldig lite bilder av dyr, fugler osv og siden jeg vet at det er mange gode fotografer her med bra utstyr og potensiale, så syntes jeg det er litt trist!!

Ok, det kommer et landskaps bilde her og der eller et bilde av hunden eller katten, men thats it!?

Men uansett, tror jeg har hørt uttrykket: smaken er som baken :p

mvh

Daniel

Lenke til kommentar
Veldig kult bilde...

Det er ikke noe jeg vet du kan/bør gjøre med dette, men bakgrunnen gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg på detaljee på øgla... litt kjipt bare.

Takk for det - det du da mener er at bakgrunnen skulle vært "mindre hvit" ?

For meg virker det motsatt...

likte bilde, tekniks bra som alltid og morsomt på sin egen måte=)

Skulle ønske det var flere på bildekritikken(forumet?)som var mer "interessert" i bilder av dyr og natur ;)

Det er da ganske mange som driver med natur på Akam. Jeg synes det kan bli litt mye natur, uten at det bryr meg. Fint som vanlig, Thor.

Naturbegrepet ditt er vel da gan ke vidt PM - jeg tror nok da at du mistolker Dan litt - noe han jo utgreier i sitt neste innlegg. Andre ting enn landskap, hunder og katter er det fint lite av - spesielt nå på året

Bra bilde. Et fint motiv og bra skarphet.

Takker

Lenke til kommentar
Veldig kult bilde...

Det er ikke noe jeg vet du kan/bør gjøre med dette, men bakgrunnen gjør at jeg ikke klarer å konsentrere meg på detaljee på øgla... litt kjipt bare.

Takk for det - det du da mener er at bakgrunnen skulle vært "mindre hvit" ?

For meg virker det motsatt...

Vell det er vanskelig å si... :)

Bakgrunnen forstyrrer meg bare, men jeg skjønner godt hvorfor du valgte det.

Du kan jo liksom ikke sminke øgla slik at jeg blir fornøyd heller...

Når dette er sakt tror jeg ikke du blir mer klok på hva jeg snakker om men øgla er for mørk for meg til å se på en såååå hvit bakgrunn... Jeg liker å studere detaljer og det blir bare vanskelig for meg.

Lenke til kommentar
Hmmm... kanksje en av oss burde kalibrere skjermen sin ?

Noen andre der ute som syntes øgla er for mørk ? De med kalibrerte skjermer må gjerne svare :)

øgla er definitivt ikke for mørk, det eneste som ikke gjør dette bilde "perfekt" i mine øyne er at bilde ikke er tatt ute i naturen med naturlige omgivelser :p

Det beste hadde jo klart å få til et slik blink skudd ute i naturen, men da har man jo andre faktorer som spiller inn, som omgivelsene osv

Du hadde planer om å reise til utlandet for å ta bilder sa du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...