:Francis: Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Lenge siden jeg har postet noe i bildekritikken, men here goes . Kamera: Nikon F5 (håndholdt) Objektiv: Nikkor 50mm f/1.2 AI-s Blender: f/1.2 Film: Tri-X 400 @ 800 Fremkaller: T-max Skanner: Nikon Coolscan V LS-50 Slakt i vei! Francis Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Noen får si det: det blir for mørkt. Kjedelig, opplagt kommentar, kanskje, men slik er det. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Synes snarere at det fascinerende hvor mye man kan får frem med så lite lys. Stemningsfullt, uten at det tar helt av. En viss komposisjon er det jo her, med månen og de opplyste skyene oppe til høyre. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Takk for kommentarer! Det var alt for lite lys til å håndholde et "normalt" bilde, så jeg valgte heller å gjøre som jeg gjorde. Egentlig så er jeg ganske fornøyd med resultatet . Francis Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Takk for kommentarer! Det var alt for lite lys til å håndholde et "normalt" bilde, så jeg valgte heller å gjøre som jeg gjorde. Egentlig så er jeg ganske fornøyd med resultatet . Francis Likte komposisjonen jeg også. Men jeg hadde personlig beskåret fotoet på en slik måte at den venstre delen forsvant. De lysene virker som en blindtarm i komposisjonen. Henger liksom ikke helt med med resten av bildet. Hva synes du? Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 29. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Takk for kommentar! Var det noe sånt du tenkte? Francis Lenke til kommentar
nbmofo Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 kunne sikkert kuttet litt av toppen, der det ikke er noen informasjon Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Et motiv som dette trenger tomme flater. Den croppede versjon ble en del bedre; men jeg ville vurdert å lagt på mer svart i toppen. Slik at du får 4:3 eller 3:2 i høydeformat. Slik at vi får virkelig følelsen av beksvart høstnatt. Tom Lenke til kommentar
kjartana Skrevet 29. november 2008 Rapporter Del Skrevet 29. november 2008 Takk for kommentar! Var det noe sånt du tenkte? Francis Ja, synes det var mye bedre. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. november 2008 Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 Jeg har helt glemt ut hvor gøy det er å gå ut med 50/1,2 og presset TriX. Det er et stykke tilbake i forrige millennium at jeg gjorde det sist gang. Den første versjonen er litt tom, men med croppen så gjør det seg bedre. Jeg blir mer og mer glad i det sideformatet. Digitalt mellomformat, he he he. Lurer på om den større utbredelsen av digitalt mellomformat kommer til å forandre menigmanns oppfatning av at 3:2 er det mest prestisjefylte formatet? Men jeg synes ikke du har fått til så mye mer enn en fin komposisjon. Det er gøyale bilder å ta, men vi med film i årene har nok tatt litt for mange make bilder til at vi blir helt begeistrede. Men, det er skikkelig gøy å fotografere med utstyr som presser grensene så mye som presset film og 1,2. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 30. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2008 Takk for kommentar - det var hyggelig . Francis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå