borgert Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Har kjøpt Jensen 89300 trådløs router som jeg ble anbefalt og som nå er koblet til get modemet og bærbar Pc er koblet til jensen router via kabel.Ikon viser at den tilkobles automatisk til router men kun lokalt- ikke internett. Forsøkt alt mulig av feilsøking men kommer ikke på nett eller inn på router via explorer ved og skrive http://192.168.0.1 uten hell. Håper noen kan hjelpe meg med problemet ganske snart slik at jeg kan få de bærbare pc ene i huset på nettet Endret 30. november 2008 av borgert Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Når det gjelder både GET og Canal Digital så "låser" de forbindelsen(via MAC adressen) til først maskin du kobler opp. Når du så kommer med ruter nekter modemet å gi ut ipadresse fordi den er "låst" mot en annen maskin. For å få dette til å fungere pleier jeg å anbefale kundene følgende oppskrift : 1. Koble fra strøm på GET /CD modem. 2. Koble fra strøm på Jensen ruteren. 3. Vent ca. 5 minutter. (Vet ikke om hvor lang til som er nødvendig, men 5 minutter fungerer bra.) 4. Sjekk at kabel fra modem er tilkoblet WAN port på Jensen ruter. 5. Koble til strøm på Jensen ruteren. 6. Koble til strøm på GET / CD modemet. Denne oppskriften har jeg sendt til mange mange kunder, og den har alltid fungert. Nå kan du sjekke om du kommer på nett. Om Jensen ruteren nå har fått tildelt ipadresse skal du kunne koble på flere pcer. Vennlig hilsen Tor Datatekniker - JensenScandinavia AS Lenke til kommentar
borgert Skrevet 2. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2008 (endret) Hei igjen, harfulgt forslag og det fungerte slik at jeg nå kom på nett via kabel men ikke inn på router via explorer. Dersom jeg forsøker og koble ifra kabel og starte trådløst søk får jeg spørsmål om nøkkel/nettverksfrase? jeg har ikke lagt inn noe slikt tidligere i prosessen så lang jeg husker og evt hvordan får jeg evt nullstilt dette. Noe annet som også var merkelig var at når den bærbare pc var koblet til jensen router via kabel på lan 1 og den stasjonære via lan 2 så var den kun den første som fikk internett tilgang. Men først må jeg få tilgang til router via explorer slik at jeg kan få aktivert tilgangsnøkkel for de resterende bærbare pcéne. Håper du har en svarløsning på dette :-) Endret 2. desember 2008 av borgert Lenke til kommentar
borgert Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Da fikk jeg endelig routeren på nett etter å ha fått god hjelp fra Jensen Support service . Måtte reastarte router sammen med get modemet så funket alt helt topp, deretter legge inn ny akksess kode og nytt navn på det trådløse nettet. Endret 6. desember 2008 av borgert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå