guggen45 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Jeg skal kjøpe meg en DVD brenner. Kan alle de nye DVD brennrene lese 9.4 GB DVD platene som kommer. Hva bør jeg kjøpe. Bør jeg vente litt, har hørt om blålaser som kommer etterhvert. Har en Plextor CD brenner som er meget god. Hvordan er de med Plextor DVD brenner ? Har ikke lest noe tester om den. Har lest en test om Pioner DVR-A05 R/RW som koster 2495 kr som kommer bra ut Tips ønskes !!!!!!!! Hilsen Kåre Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Hva mener du med 9,4GB plater? Alle brennerne kan både lese og skrive til doble plater hvis det er det du mener. Her har du en test av Plextor PX-504: http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=175 Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 9,4 gb platene er vel vanlige 4,7 gb plater, bortsett fra at de er vendbare, og dermed oppnår dobbelt med plass. Plextor brenneren har vel forøvrig NEC innmat ifølge en artikkel hos cdfreaks.com Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 9,4 gb platene er vel vanlige 4,7 gb plater, bortsett fra at de er vendbare, og dermed oppnår dobbelt med plass.Plextor brenneren har vel forøvrig NEC innmat ifølge en artikkel hos cdfreaks.com har plextor nec innmat...? plextor koster 2500 og nec 1700 ellerno?! aint dæt sømthin! Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 9,4 gb platene er vel vanlige 4,7 gb plater, bortsett fra at de er vendbare, og dermed oppnår dobbelt med plass. DVD-9 Platene har 2 "lag" med data, men på samme side. Slik kan DVDer holde opptil 18GB hvis de har 2 sider med hver 2 lag! Tror ikke det er mulig å brenne DVD-9 plater enda men det er mulig for de fleste DVDer å lese dem. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Vet at dvd-9 platene har 2 lag, men trodde han mente dvd-r/+r plater med 9,7 gb kapasitet. Stort sett alle filmene man kjøper eller leier er dvd-9, og som det blir nevnt her så takler alle dvd-rom`er og brennere dette. Leste en artikkel på http://www.cdfreaks.com hvor det står at Nec og Plextor har samme innmat. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Det finnes ingen brennere som kan brenne til 2 lags plater, og det vil ikke komme noen med det første heller. Om du heller bør vente på blue-ray kommer vel an på om du trenger en dvd-brenner NÅ eller om du har tid til å vente i 3-4 år til prisene på blue-ray blir overkommelige. De fleste her vil vel ha vært gjennom minst 2 dvd-brennere før blue-ray blir aktuelt. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Ryktene sier at det aldri vil komme brenneren som støtter dual layer. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg tror man skal slite litt med å lage noe som brenner i 2 lag. Hvordan skal man brenne det ene laget uten å ødelegge for det andre ? Lenke til kommentar
mortizz Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 det vil aldri komme noen brenner som brenner dual layer, fordi det er umulig. dual layer platene består av 2 lag som er trykt i hop. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 det vil aldri komme noen brenner som brenner dual layer, fordi det er umulig. Det sier du helt til det blir funnet opp av noen glupe japanere Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg mener å ha lest at det skal visstnok være teknisk (teoretisk, ingen prototyper er laget) mulig, men kostnadene mm vil bli en uoverkommelig hindring, særlig når høyoppløselige format står på dørstokken. Og som mortizz skriver, DVD-9 er trykket. Jeg tror man skal slite litt med å lage noe som brenner i 2 lag. Hvordan skal man brenne det ene laget uten å ødelegge for det andre ? Akkurat som du leser dem, du endrer vinkel og i tillegg muligens bølgelengde. Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Jeg tror man skal slite litt med å lage noe som brenner i 2 lag. Hvordan skal man brenne det ene laget uten å ødelegge for det andre ? Akkurat som du leser dem, du endrer vinkel og i tillegg muligens bølgelengde. Det å lese og det å skrive er to ganske forskjellige prosesser, ser ikke helt hvordan det ville fungere. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 7. april 2003 Del Skrevet 7. april 2003 Ikke vet jeg. Det var det som var en av de skisserte teoretiske løsningene, svjh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå