Gå til innhold

Kjøpe DVD brenner

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en DVD brenner.

Kan alle de nye DVD brennrene lese 9.4 GB DVD platene som kommer.

Hva bør jeg kjøpe. Bør jeg vente litt, har hørt om blålaser som kommer etterhvert.

Har en Plextor CD brenner som er meget god. Hvordan er de med Plextor DVD brenner ? Har ikke lest noe tester om den. Har lest en test om Pioner DVR-A05 R/RW som koster 2495 kr som kommer bra ut

Tips ønskes !!!!!!!!

Hilsen Kåre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9,4 gb platene er vel vanlige 4,7 gb plater, bortsett fra at de er vendbare, og dermed oppnår dobbelt med plass.

Plextor brenneren har vel forøvrig NEC innmat ifølge en artikkel hos cdfreaks.com

har plextor nec innmat...? plextor koster 2500 og nec 1700 ellerno?!

aint dæt sømthin!

Lenke til kommentar
9,4 gb platene er vel vanlige 4,7 gb plater, bortsett fra at de er vendbare, og dermed oppnår dobbelt med plass.

DVD-9 Platene har 2 "lag" med data, men på samme side. Slik kan DVDer holde opptil 18GB hvis de har 2 sider med hver 2 lag!

Tror ikke det er mulig å brenne DVD-9 plater enda men det er mulig for de fleste DVDer å lese dem.

Lenke til kommentar

Det finnes ingen brennere som kan brenne til 2 lags plater, og det vil ikke komme noen med det første heller.

Om du heller bør vente på blue-ray kommer vel an på om du trenger en dvd-brenner NÅ eller om du har tid til å vente i 3-4 år til prisene på blue-ray blir overkommelige. De fleste her vil vel ha vært gjennom minst 2 dvd-brennere før blue-ray blir aktuelt.

Lenke til kommentar

Jeg mener å ha lest at det skal visstnok være teknisk (teoretisk, ingen prototyper er laget) mulig, men kostnadene mm vil bli en uoverkommelig hindring, særlig når høyoppløselige format står på dørstokken.

Og som mortizz skriver, DVD-9 er trykket.

Jeg tror man skal slite litt med å lage noe som brenner i 2 lag. Hvordan skal man brenne det ene laget uten å ødelegge for det andre ?

Akkurat som du leser dem, du endrer vinkel og i tillegg muligens bølgelengde.

Lenke til kommentar
Jeg tror man skal slite litt med å lage noe som brenner i 2 lag. Hvordan skal man brenne det ene laget uten å ødelegge for det andre ?

Akkurat som du leser dem, du endrer vinkel og i tillegg muligens bølgelengde.

Det å lese og det å skrive er to ganske forskjellige prosesser, ser ikke helt hvordan det ville fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...