Gå til innhold

Vanskeligere å komme inn i Hæren enn luft eller sjø?

Mamboo

Anbefalte innlegg

Det er lenge siden jeg var på sesjon, men har gått og irritert meg en god stund nå. Har vært inne i 6mnd til jul (ca). På sesjonen søkte jeg 1. Infanteri 2. Kavaleri og 3. husker jeg ikke. Jeg ble innkalt til Garden, noe som var utelukket siden det er i april.

Har sett på mil.no at den teoretiske testenhar noe å si, men jeg vet ikke. Husker iallefall at jeg ikke fikk vite mitt resultat.

Men er det vanskeligere å komme inn i Hæren? Kan ikke tro at det er så mye mer intelligente folk der enn i sjø og luft. Kanskje sprekere, men det er ikke noe problem.

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nope. De sender deg hvor de vil, sånn egentlig.

Med mindre du ikke tenker på og søke deg til noen spesialstyrker or whatnot, så er det ikke noe forskjell på hær/sjø/luft.

HV mener har litt strengere krav. Mener at troppsjefen min sa noe om at det var strengere i HV pga at vi skal ha våpen osv hjemme.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen hemmelighet at innrykkene i sjø og luft tar inn alt som kan krype og gå. En del avdelinger i hæren kan nok ha større krav, men om man er helt normal, dvs ingen "lyter", så er det ikke noe problem.

Pasient: Må man være intelligent og i god form for å ha våpen hjemme? Klareringsrunden i løpet av tjenesten luker vel ut de som av forskjellige grunner ikke kan stoles på vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...