Rescudo Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hei! Har problemer med at tegnene Æ, Ø og Å blir forvrengt i enkelte programmer, og blir til ?oa eller til kyrilliske tegn. Har søkt litt rundt og prøvd å finne ut hvorfor dette skjer, men har ikke fått noe til å virke så langt. Så vidt jeg skjønner er dette problemet relatert til tegnsett / codepage eller noe sånt, men har lite kunnskap utover det. Håper noen vet hva jeg må gjøre For eksempel: Dette skjer i ganske mange programmer, så jeg vil tro det er ikke noe feil med f.eks. Unlocker. Har mistanke om at det kan være relatert til språkinnstillingene mine, men så vidt jeg kan se så er disse i orden ...: Bruker Windows XP Professional SP3. Takk på forhånd for all hjelp Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Problemet er vel at de programmene det gjelder ikke takler norske tegn helt selv om det står at de skal gjøre det. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Har da fått flere av disse programmene til å fungere før, på lignende systemer. Unlocker (som vist i eksempelet over) har tidligere vist ÆØÅ i dialogene sine. Regner også med at blant annet Notepad skal kunne lagre ÆØÅ i ANSI-format under rette forhold? Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Ingen som har den fjerneste anelse om hvordan jeg kan fikse dette problemet? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 bildet der du har norsk og engelsk tastatur så kan du trykke på engelsk og trykke på remove knappen og sette norsk til standard. det skal være mulig. Lenke til kommentar
Rescudo Skrevet 3. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2008 Det ordner dessverre ingenting. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) alt+shift(venstre hvertfall) skifter mellom språkene, på engelsk blir æøå til ';[ haha, så ut som en spennende smiley Endret 5. desember 2008 av simster Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå