fedtcreme Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Her er jeg helt enig Olga, synes det er skremmende at ikke flere reagerer på dette. Det finnes ingen grunn til at jenter i 10-12 års alderen skal sminke seg. Sier ikke at det bør bli forbudt, men synes voksne bør fraråde sminke i den alderen, og i hvert fall ikke oppmuntre til det! Har selv småsøstre i aktuell alder, og finner holdningene her rett og slett hårreisende. Heilage: Du sier det er ingen "korrelasjon" mellom sminke og debutalder, men er ikke nettopp sminke en voksengjøring av småjenter, noe som dermed inkluderer en økt interesse for andre voksen-momenter? EDIT: Ser det er snakk om jenter i alderen 12-13 og ikke 10-12, men det forandrer ingenting for min del. Endret 29. november 2008 av fedtcreme Lenke til kommentar
Olgadolga Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 fedtcreme: Jeg begynte og lure på hva F som var skjedd når jeg var den eneste med vett i huet. "Hva er skjedd med verden liksom?" ;p Lenke til kommentar
Huskarl Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Vet om en kis som sminker seg. DET er noe vi kan uroe oss for. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Men hvorfor er det nå blitt sånn at kvinnfolk maler seg, men ikke menn? Hvilken naturlov er det sier at et kjønn skal gjøre ditten mens et annet kjønn skal gjøre datten. Verden er gal, slipp meg av. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Men hvorfor er det nå blitt sånn at kvinnfolk maler seg, men ikke menn? Hvilken naturlov er det sier at et kjønn skal gjøre ditten mens et annet kjønn skal gjøre datten. Verden er gal, slipp meg av. Kvinner gjør seg til for menn - menn gjør seg til for kvinner. På hver sin måte. Begge for å oppnå et felles mål, forplantning med den best egnede. Når menn bruker samme virkemiddel som kvinner blir det hele litt naturstridig. Denne fremgangsmåten vil du finne igjen hos de fleste arter og grupper her på kloden. Enten vi liker det eller ei. Lenke til kommentar
reverto Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Altså, kall det hva du vil, både for forfengelighet eller skjønnhetstyranni, om du vil. Men naturstridig, da gitt? Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Er forsåvidt enig jeg også. Da jeg så en slektning av meg som nettopp begynte å sminke seg tenkte WTF, faen er det for ei hore. Synes det blir som om de som sminker seg mest er mest populære fordi de er pene med det der møkket i trynet. Hva er det egentlig som er så viktig for ungjenter som dette å sminke seg? Greit nok at de skjuler "urenheter" i ansiktet for å ikke bli mobbet eller lignende, men å gå på sminke kurs som er 12 åring? Lenke til kommentar
reverto Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hva er det egentlig som er så viktig for ungjenter som dette å sminke seg? Det henger vel sammen med skjønnhetsidealene som dominerer ellers i storsamfunnet, regner jeg med. Ungjentene er i en usikker og sårbar alder, hvor det viktigste ikke er å være så selvstendig som mulig, men å passe inn sammen med venner og bekjente. Sminken gir dem sånn sett i pose og sekk; først noe felles å slutte opp om, deretter noe som (praktisk talt) uniformerer dem og forsterker følelsen deres av å tilhøre en gruppe. ... ser i bunn og grunn lite galt i dette, selv om det kan virke litt absurd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå