Gå til innhold

Kan noen sjekke Hijack loggen min :) ?

Anbefalte innlegg

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE

C:\Programfiler\D-Tools\daemon.exe

C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jusched.exe

C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRAgent.exe

C:\WINDOWS\RTHDCPL.EXE

C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe

C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe

C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe

C:\Programfiler\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

C:\WINDOWS\system32\igfxext.exe

C:\Programfiler\Fellesfiler\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe

C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jqs.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\DOCUME~1\Bruker\LOKALE~1\Temp\RtkBtMnt.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiapsrv.exe

C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\Transports\NclUSBSrv.exe

C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\Transports\NclRSSrv.exe

C:\Programfiler\Opera\opera.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

C:\Programfiler\Windows Live\Contacts\wlcomm.exe

C:\Programfiler\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

C:\Programfiler\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://no.intl.acer.yahoo.com

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/def...://uk.yahoo.com

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://www.aceradvantage.com/stdreg/startp...0848351F6F32535

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koblinger

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)

O2 - BHO: Påloggingshjelp for Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programfiler\Fellesfiler\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O2 - BHO: Java Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll

O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programfiler\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe

O4 - HKLM\..\Run: [synTPEnh] C:\Programfiler\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe

O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName

O4 - HKLM\..\Run: [MSPY2002] C:\WINDOWS\system32\IME\PINTLGNT\ImScInst.exe /SYNC

O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\QtZgAcer.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [LaunchApp] Alaunch

O4 - HKLM\..\Run: [iMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32

O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Programfiler\D-Tools\daemon.exe" -lang 1033

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programfiler\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [AzMixerSel] C:\Programfiler\Realtek\Audio\InstallShield\AzMixerSel.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] "C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jusched.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe

O4 - HKCU\..\Run: [sUPERAntiSpyware] C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe

O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programfiler\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [PC Suite Tray] "C:\Programfiler\Nokia\Nokia PC Suite 7\PCSuite.exe" -onlytray

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Startup: OneNote 2007 Screen Clipper og Launcher.lnk = C:\Programfiler\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE

O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programfiler\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe

O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programfiler\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (Installation Support) - C:\Programfiler\Yahoo!\Common\Yinsthelper.dll

O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programfiler\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll

O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programfiler\Fellesfiler\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe

O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe

O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe

O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe

O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programfiler\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe

O23 - Service: IviRegMgr - InterVideo - C:\Programfiler\Fellesfiler\InterVideo\RegMgr\iviRegMgr.exe

O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programfiler\Java\jre6\bin\jqs.exe

O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programfiler\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe

--

End of file - 7923 bytes

Noen som finnner noe :/ ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Loggen er ren for maleware.

Du kan fixe et par registeroppføringer.

Start HijackThis "scan" finn disse linjene merk dem,så trykk fix checked.

O2 - BHO: (no name) - {02478D38-C3F9-4efb-9B51-7695ECA05670} - (no file)

O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - (no file)

Lenke til kommentar
Noen annet som kan være skyld i tregheten da?

Har god plass og diskdefragmentert.

Kjørt et søk med SuperAntiSpyware og slettet det fant.

Masse oppstartsprogrammer kanskje? gå på start, klikk "kjør" og skriv inn "msconfig" og tryk på enter eller klikk på "ok" så går du på fanen oppstart.

Vista, start søk"kjør","run" og skriv inn "msconfig" trykk på enter, eller klikk på"ok" gå på fanen oppstart.

Husker at alle oppstartsprogrammene mine gjorde internett tregt.

:)

Ser du noe som kan jeg ta bort fra oppstarten?

post-96472-1248528403_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg synes det er fryktelig mange oppstartsprogrammer ja.

Er helt sikker på at mange av de programmene IKKE trenger å starte opp sammenen med windows.

Hadde en haug med oppstartsprogrammer på pcen min jeg også. Det jeg gjorde var å google på oppstartsprogrammene og sjekket om de var viktige i forhold til oppstarten. Det viste seg at de fleste programmene kunne jeg bare slå av.

Nå har jeg bare partre programmer som starter opp sammen med windows.

Men pass på. Vær helt sikker på hvilke programmer som bør være der eller ikke. Ikke stell deg slik at du risikerer å ikke far starta pcen, da:)

Lenke til kommentar
Jeg synes det er fryktelig mange oppstartsprogrammer ja.

Er helt sikker på at mange av de programmene IKKE trenger å starte opp sammenen med windows.

Hadde en haug med oppstartsprogrammer på pcen min jeg også. Det jeg gjorde var å google på oppstartsprogrammene og sjekket om de var viktige i forhold til oppstarten. Det viste seg at de fleste programmene kunne jeg bare slå av.

Nå har jeg bare partre programmer som starter opp sammen med windows.

Men pass på. Vær helt sikker på hvilke programmer som bør være der eller ikke. Ikke stell deg slik at du risikerer å ikke far starta pcen, da:)

Ingen som ser noe som kan komme bort da?

Har bærbar så toughtpad osv er nødvendig, og er ikke så flink til og se hvem som er bra selv.

Kan google opp de;) men hvis noen ser noe om kan godt slåes av så si fra

Lenke til kommentar
Dette behøver du ikke å starte opp med. Du kan godt starte opp med msn, du velger selv om du vil starte opp med den nye eller den gamle, så slår du av den msn versonen du ikke vil starte opp med.

Det som er markert med rødt behøver du ikke å starte opp med.

Etter du har slått de av, starter du PC'n på nytt, så åpner du ccleaner, og poster et nytt bildet. Var det hele lista? så at du hadde redigert bildet litt.

Slo de av, startet opp på nytt, men var enda like treg :S

Er ryddigere på oppgavelinjen, eneste posetive :D

Har også linux og den går fort, men windows xp er treg, sjekket for virus, spyware og malware, men finner ikke noe.

LAgt inn nye drivere på apllikasjonene også, uten hjelp.

post-96472-1248609766_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du har xp ja, bruker du briopacks så du får xp til å se ut som vista? Bruker det sammen , men avinstalerte det. Xp ser fortsatt ut som vista fordi jeg har valgt det som utsende.

Bruker bricopack ja ;)

Bruker bricopack mye ytelse da?

Mener at den var treg får jeg la det inn også.

hvordan du valgte vista som utsende da?

Lenke til kommentar
Jeg hadde briopack så avinstalerte jeg det. Jeg høyreklikket på skrivebordet, så valget jeg egenskaper, og utsende. Der fant jeg vista inspariat. Rester etter briopacks. Du får det samme utseende, men ikke samme ikoner. Du får de gamle xp ikonene.

Avinstalerte dte nå jeg og ;)

satser på at dte ligger igjen når jeg restarter pc en ;)

Men noen tips til og få pc en raskere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...