Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med explorer.exe +++

Anbefalte innlegg

Hei, har ganske mange problemer med PCn min egentlig:

-Bruker 5-10 minutter på å skru seg på

-Tastaturet er sløvt, jeg må holde inne knappene for å få opp tegnene

-Touch-pad'en hakker

-Når jeg skal skru av kommer det opp bokser hvor det står at PCn ikke klarte å avslutte "EXPLORER.EXE" og "HiddenFaxWindow", noen ganger også "Strømmåler".

Batteriet på PCn er dødt, kan det ha noen sammenheng med det?

Maskinen er en Acer Aspire 1642z, windows XP.

Problemene begynte etter at jeg fikk virus på PCn, og etter at en nabo slettet viruset og reinstallerte PCn, begynte disse problemene.

Er det noen som har peiling på dette og som kan hjelpe meg, eller som har noen tips til hva jeg kan gjøre?

Simen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke sikkert naboen installerte nødvendige drivere og oppdateringer. Er det XP eller Vista ?

Oppdateringer ble installert. Da kommer jeg på at det var enda et problem; Når jeg installerte oppdateringer (samtidig som dataen skrudde seg av) ble den aldri ferdig.

Hvis det f.eks. stod "installerer oppdatering 1 av 2" så kunne den stå der i flere timer.

Kom hjem fra trening to og en halv time etter at jeg skrudde av, og den dreiv fortsatt å installerte oppdatering 1 av 2.

Det er XP.

Lenke til kommentar
Ingen?

Jeg ville formaternt den, altså satt inn xp cd'n osv. Etter du hadde innstalert xp ferdig, så hadde jeg instalert drivere osv. Kanskje det er problemet ditt, du har ikke innstalert drivere eller du må oppdatere de.

Ehm...det fulgte ikke med noen XP cd når jeg kjøpte PCn min? :ermm:

Lenke til kommentar
Ingen?

Jeg ville formaternt den, altså satt inn xp cd'n osv. Etter du hadde innstalert xp ferdig, så hadde jeg instalert drivere osv. Kanskje det er problemet ditt, du har ikke innstalert drivere eller du må oppdatere de.

OS?

Endret av riskake90
Lenke til kommentar
Ingen?

Hva bruker du? xp profersional? media center? home edition? er alle driverene instalert riktig`?

Jeg har Windows XP home edition. Vet ikke om alt er riktig installert, har omtrent null peiling på data. Hvordan kan jeg sjekke at alle drivere er riktig installert?

Lenke til kommentar
Ingen?

Hva bruker du? xp profersional? media center? home edition? er alle driverene instalert riktig`?

Jeg har Windows XP home edition. Vet ikke om alt er riktig installert, har omtrent null peiling på data. Hvordan kan jeg sjekke at alle drivere er riktig installert?

hvis driverene ikke fungerer ordenlig så kan det være problemet.

Lenke til kommentar
Nei det bruker ikke å følge med en fysisk disc (CD/DVD) ved bærbare. Men Windowsfilene ligger på en egen partisjon som man kan brenne ut på en cd. Hvis det var Vista innstallert når du kjøpte maskina er det Vistafiler som ligger på den partisjonen, og du må få tak i en XP.cd på en annen måte.

Vet heller ikke om naboen din formaterte hele hardisken når Windows ble innstallert på nytt. Hvis han gjorde det finnes ikke den partisjonen jeg snakker om lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...