Simen1 Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Jeg betaler gjerne NRK lisensen, såpass koster det å ha en slik kanal, og det må vi ha i et land som Norge. Bare synd dem har fått inn han knollen som leder det nå. Det koster å ha en slik kanal ja, og det er verd 2 mrd, men kostnaden blir urettferdig fordelt. Selv de som bare får inn en av de to NRK kanalene må betale full lisens. Og 1800kr er MYE for ungdommer og studenter, men lite for de som er etablerte og har årslønninger på en halv million osv. NRK er jo også en slags ekstra-skatt for de med TV. Derfor mener jeg NRK 1 og 2 burde være finansiert over statsbudsjettet i stedet for. Da kan også denne "ekstraskatten" veies bedre opp mot andre sammfunnstjenester. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 har ikke bruk for verken nyheter på tegnspråk eller barnetv på samisk.. /me vil ha masseproduserte amerikanske kvalitetsserier som går på tv2.. f.eks friends Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Spark noreg ut av norge :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 NRK lisens Nynorsk Lenke til kommentar
Tigeren Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Lisensen er verst, selv om jeg ikke betaler selv. Kjipt hvis jeg blir tatt Bokmål er forresten mye mer kusntig enn nynorsk, i alle fall for en Stavangergutt. Bokmål er jo halvdansk, det er jo nynorsk som er skikkelig norsk! Har ikke noe i mot nynorsk, men det er litt bakvendt at alle skal lære 2 målformer. Jeg skriver bokmål til vanlig da.. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 NrK-lisensen!!! Kva er det som er så så gale med litt nynorsk? Bokmål er jo dansk ffs! Nei kara, no må me snakka nynorsk resten av uka... Vent, det er jo søndag. Hmmm, me får vel ta neste uke og da kan eg tenkje meg... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 GO NYNORSK! NRK lisensen bryr meg midt i r*va... men ka er gale med nynorsk?? stemmer ikkje for noken av delene... Få norge ut av Noreg Lenke til kommentar
lauking Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Selv snakker jeg som kristiansander mer bokmål enn nynorsk. Kan vi ikke like godt splitte Norge i to? En del hvor de snakker nynorsk og ser på NRK, en annen hvor folk snakker bokmål og ser på skikkelige kanaler Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Ja, få Norge ut av Noreg!!! Slik situasjonen er i dag, kan me ikkje fortsetta meir. Me må få ei ordning på tullet! Nynorskingar, let's unite ourselves! /me liker ikkje bokmål Edit: Eg er Romsdaling (og stolt av det), noko som betyr at nynorsk står nærmast min eigen dialekt (som eg også er stolt av. I motsetning til det Kjell-Magne/Inge burde vere...) Og skrivefeil på slutten :x Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 6. april 2003 Del Skrevet 6. april 2003 Dette er ingenting å diskutere.... Det er selvfølgelig begge to amen Lenke til kommentar
Lars Johan Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Lisensen til NRK er det verste!!! Nynorsk er helt greit så lenge ingen blir tvunget til det!!!! Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Lisensen til NRK er det verste!!! Nynorsk er helt greit så lenge ingen blir tvunget til det!!!! Begge er møkk, men NRK lisensen kan man alltids lure seg unna Lenke til kommentar
Outlook Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Nynorsk.. Hater den skiten! Lenke til kommentar
eab Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Sjekk fakta før du klager. NRK-lisens, eller kringkastingsavgift som det egentlig heter, er en avgift som er bestemt av Stortinget. Du betaler ikke for programmene, du betaler for å ha TV-mottaker uansett hva du ser eller hvordan du bruker denHvis dette er en avgift for å ha TV-mottaker, hvorfor går da pengene til NRK? hvorfor ikke en annen kanal? Fordi det rett og slett er en avgift vi betaler for å holde liv i NorskRepriseKompani. De har bare gitt regninga et "fint" navn. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Lisensen til NRK er det verste!!! Nynorsk er helt greit så lenge ingen blir tvunget til det!!!! Problemet er bare at alle blir faktisk tvunget til å ha nynorsk... Ingen som jeg kjenner ville ha nynorsk, men har likson ikke så mye valg!! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 NRK er jo den beste kanalen vi har. TV2/TvN sender jo bare Holms, Venner&Fiender, SyvSøstre, Full house, "Søndagsfilmen" som er 15 år gammel, BB, osv. NRK sender nye og bra filmer flere ganger i uken. Og det er mange bra programmer, både norske og utenlandske. Selv om de ikke sender tanketom sitcoms, så er det en veldig bra kanal. Har dere noengang sett LockStock, Blade, Matrix..... (and the list goes on) på andre kanaler enn NRK? Nei, fordi de er opptatt med å sende "Min kule fetter vinnie", Jurasic park 1+2, osv. Det var noen som sa at "R'en" i NRK sto for reprise, men er det egentlig NRK som viser repriser, eller? Tv2 15.04.03 Skippy ® S club 7 i Hollywood ® Kunsten å være Eve ® Titus ® Home and Away ® Evening shade ® Pacific Blue ® Med snorkel etter hval ® 10 tonn lerret ® Water Rats ® Nesten 40% av det Tv2 sendte igår var repriser. +en terningkast 3 film fra 1985. TvN 15.04.03 Under samme tak ® Så lite tid ® Et gutteliv ® Under samme tak® Verdens morsomste dyr ® Hus til salgs ® Judas ® Olivers twist ® Ripleys - helt utrolig ® Big Brother ® 45% reprise +2.5 timer BB +tre terningkast 2 filmer (1999, 1999, 1992) +en terningkast 3 film (1998) +en terningkast 5 film (1982) Du angriper faenmeg ikke statskanalen og kongehuset mens jeg er på vakt. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. april 2003 Forfatter Del Skrevet 16. april 2003 Du sikter tydeligvis til Nrk2... Har aldri sett Nrk1 sendt en bra film... Men jeg skal inrømme at Nrk2 ikke er så ille, men TV2 er fortsatt bedre, selv om det er en god del repriser. Dessuten er det ikke alle som får inn Nrk2, inkl. meg selv! Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 nynorsk helt klart. helt tullete at et land som norge skal ha TO skrftspråk Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. april 2003 Del Skrevet 16. april 2003 Du sikter tydeligvis til Nrk2... Har aldri sett Nrk1 sendt en bra film... Men jeg skal inrømme at Nrk2 ikke er så ille, men TV2 er fortsatt bedre, selv om det er en god del repriser. Dessuten er det ikke alle som får inn Nrk2, inkl. meg selv! Joa, det er for det meste NRK2 som sender de filmene jeg syntes er best. Det er ganske trist at du går glipp av den, fordi den er absolutt verd pengene. BTW: Jeg så akkurat på en reklame på Tv2 at Karmøy har verdensrekord i overdosedødsfall. Yeah, We are NR.1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå