Gå til innhold

(Løst) Bruk av overganger (transitions) for Title-slides i Proshow Gold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg prøver å lage et slideshow i Proshow Gold, men det ser ikke ut som title-slides tar hensyn til overganger/transitions mellom ulike title-slides?

F.eks:

To title slides - den første har 'Oles Bursdag' den andre har 'Ole's Bursdag' på samme sted, og en linje under som sier '29.11.2008'.

Tanken er å fade første slide inn i andre slide, slik at 'Oles Bursdag' ligger fast på skjermen mens datoen under sakte fades inn.

Det som skjer er at så snart slide 1 er ferdig så blir skjermen svart i det transitionen inntreffer (bruker 'Crossfade Blend' men det samme skjer uansett hvilken transition som brukes) og så snart transition avsluttes og slide to begynner, spretter denne frem med begge linjene.

Noen som har en løsning på dette? Captions på begge slides er uten noen form for 'effects' eller andre ting som skulle påvirke noe...

Endret av Zork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tanken er å fade første slide inn i andre slide, slik at 'Oles Bursdag' ligger fast på skjermen mens datoen under sakte fades inn.

Har ikke gjort akkurat dette, men såvidt jeg skjønner er du ute etter en overgang mellom bildene som ikke går i svart halvveis mellom, right? Dvs, kan du bruke overgangen jeg har brukt her, (bare uten captions)?

Slideshow (NB! 280 MB RAR-fil!)

Lenke til kommentar

Ja, er snakk om en helt standard 'crossfade (blend)'-overgang.

Men jeg rotet rundt og fant nettopp løsningen (fant faktisk to ulike løsninger).

Caption-slides har en liten 'T'-symbol ved siden av hver caption - denne kan man bruke til å skifte mellom 'Caption above/below transitions' og setter man denne til 'below' for alle captions på begge(alle) slides, så fungerer tydeligvis slike slides som de andre gjør.

Kan også gjøres ved å rote litt med 'text effects' for hver enkelt caption, men dette er en del mer kluss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...