Gå til innhold

Kosthold etter trening?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker å fylle på med karbohytrater FØR proteiner. Karbohydrater rett etter trening proteiner 10 - 15 minutt etter trening.

Dersom du drikker proteiner før karbohydrater blir store deler av proteinet omdannet til karbohydrater for å fylle opp lagrene igjen og du får minfre utbytte av en proteinshake.

Eventuelt kjøper de ferdig miksa shakene på treningssenteret som har en kombinasjona av karbohydrat g prooteiner.

Pleire å spise to bananer og en litago\vanlig melk. Kanskje en New Energy bar?

 

ikke drit deg ut a, så du påstår at vis du mekker sammen karbo og prottis så er det waste?

 

edit:så ikke awkward sitt innlegg :)

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar

Skyt meg, men jeg mener jeg leste at proteiner kan omdanne seg til karbohydrater om du ikke har noe karbo i kroppen. Men denne prossesen tar tid. Så har det vell egentlig ikke noe å si når du får i deg hva. Dette blir jo som måltidsfrekvens, som er busted for lengst. Kcal inn vs kcal ut. Godt med proteiner og fett, resten karbo :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Karbohydrater er ikke et essensielt næringsemne fordi det kan omdannes fra protein. Det er riktig at hjernen krever 100g glukose hver dag, men på såkalte ketogene dietter der karbohydrater minimeres, blir fett omdannet til et alternativt drivstoff - ketoner - som det viser seg at hjernen kan fungere utmerket på etter en tilpasningsperiode på noen dager. Mange føler seg faktisk mye mer opplagt og full av mental energi på ketogene dietter, og denne metoden har i mange år vært brukt blant annet som forebygging av anfall hos epileptiske barn.

 

http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=159

 

 

Kun protein shake uten påfyll av karbohydrater på samme tid kan etter min mening føre til at du får mindre utbytte av de proteinene shaken inneholder.

Aminosyren Glycin kan omdannes til glykoen som også kan omdannes fra fettsyrer og karbohydrater...

Kanskje bruken av karbohydrater var feil... Dette er MIN mening.

Lenke til kommentar

Hmm, der tok jeg feil. Dog, på en ketosediett er det likevel fettet som omdannes til ketoner som er "brennstoffet" mens proteinene fremdeles fungerer som "byggeklosser". Generelt sett så spiser folk flest forholdsvis balansert og får i seg både proteiner, fett og karbohydrater. Selv om glykogenlagrene etter ei treningsøkt er tomme så betyr det jo ikke at det ikke er mer uforbrente karbohydrater i kroppen, spesielt mtp. at det går flere timer etter inntak før man faktisk får energi fra mange forskjellige karbohydratkilder (karbs med lav GI).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...