IcedInsanity Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Heihå. Akuratt kommet fra fotball trening og nå lurer eg på hva skal eg ha i meg etter en treningsøkt med fotball? Hva er det mest optimale å få i kroppen så den får restituert best mulig seg etter trening...? Lenke til kommentar
TheErvik Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jeg pleier alltid å spise en banan og drikke mye melk Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Vann da? Lenke til kommentar
TheErvik Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 drikker jo selvfølgelig vann også, men det er nede på banen. Når jeg kommer hjem er det melk og banan Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 blanding av karbs og prots for å bevare muskelmasse. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Og i matvarer blir det? Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Og i matvarer blir det? protein og karbs er mitt "spesialfelt" Proteinshake RETT etter trening, og etter sykkelturen hjem (bil i dette føret), blir det brødskive med tunfisk/kaviar og majones, og en del melk og vann;) funker fett for meg:P Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Og i matvarer blir det? protein og karbs er mitt "spesialfelt" Proteinshake RETT etter trening, og etter sykkelturen hjem (bil i dette føret), blir det brødskive med tunfisk/kaviar og majones, og en del melk og vann;) funker fett for meg:P husk btw på at brødet burde være grovt^^ Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 drikker jo selvfølgelig vann også, men det er nede på banen. Når jeg kommer hjem er det melk og banan vann i banan?...tenke Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Hæ? NEDE på banen... Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hæ? NEDE på banen... aaah..my mistake xD men uansett, ikke mye veskeinntak av banan! vann er viktig uansett! Endret 29. november 2008 av Skarpengland Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Og i matvarer blir det? protein og karbs er mitt "spesialfelt" Proteinshake RETT etter trening, og etter sykkelturen hjem (bil i dette føret), blir det brødskive med tunfisk/kaviar og majones, og en del melk og vann;) funker fett for meg:P hvorfor grovt brød? mer carbs i lyst.. Til trådstarter: kjappe karbohydrater etter trening og proteiner (som nevnt før her) er viktig å få i seg etter en treningsøkt.. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 hvorfor grovt brød? mer carbs i lyst.. Til trådstarter: kjappe karbohydrater etter trening og proteiner (som nevnt før her) er viktig å få i seg etter en treningsøkt.. det er jævla mye karbohydrater i sjokolade også skal trådstarter bare ta seg en japp og cola da, for å fylle opp karbohydratene? jo, grunnen til at du skal ha grovt brød, er at lyst brød har raske karbohydrater, som rask taas opp, som skyter blodsukkeret RETT opp til værs, men så daler blodsukkeret igjen. slikt er farlig. grovt brød har mer kostfiber enn lyst brød, og regulerer blodsukkeret på en jevnere måte enn lyst brød. vi kan forklare det slik: lyst brød: skyter blodsukkeret opp i værs, og etter en halvtime er du like sulten igjen. grovt brød: tar blodsukkeret på ett stabilt nivå, og holder det slikt. når jeg spiser lyst brød er jeg like sulten etter 10 minutter. fakta. når jeg spiser grovt brød er jeg mett i 3 - 5 timer. og da snakker vi METT. velg grovt brød;) Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 etter trening er kjappe carbs tingen, man smører ikke ei grovskive å tar med seg på trening, man tar en banen f.eks Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 det er jævla mye karbohydrater i sjokolade også skal trådstarter bare ta seg en japp og cola da, for å fylle opp karbohydratene?jo, grunnen til at du skal ha grovt brød, er at lyst brød har raske karbohydrater, som rask taas opp, som skyter blodsukkeret RETT opp til værs, men så daler blodsukkeret igjen. slikt er farlig. grovt brød har mer kostfiber enn lyst brød, og regulerer blodsukkeret på en jevnere måte enn lyst brød. vi kan forklare det slik: lyst brød: skyter blodsukkeret opp i værs, og etter en halvtime er du like sulten igjen. grovt brød: tar blodsukkeret på ett stabilt nivå, og holder det slikt. når jeg spiser lyst brød er jeg like sulten etter 10 minutter. fakta. når jeg spiser grovt brød er jeg mett i 3 - 5 timer. og da snakker vi METT. velg grovt brød;) Veit du hva du snakker om i det heletatt? Trudde du ikke hadde så mye peiling etter å lage en egen post jeg. Men dette er ETTER trening, IKKE før. Er det ikke bare posetivt å være sulten igjen etter en halvtime? Det gjør at du får i deg nok mat i løpet av dagen. Hvorfor skal han være opptatt av blodsukker når treningen er over? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 hvorfor er det så viktig hva man spiser etter trening? er det ikke hva man spiser før trening som påvirker det mest? Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 15. desember 2008 Del Skrevet 15. desember 2008 Restitusjon. Kroppen er mye mer følsom for næringsstoffer og tar de lettere opp etter at muskulatur har blitt brutt ned og glykogenlagrene har blitt tomme. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 hvorfor er det så viktig hva man spiser etter trening? er det ikke hva man spiser før trening som påvirker det mest? ett av de viktigste måltidene er det du tar rett etter trening, forklaringen står overnfor meg her.. Lenke til kommentar
abbyjr Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Selv pleier jeg å ta en proteinshake etterfulgt av stabburets pasta carbonara eller pasta bolognese Lenke til kommentar
txvz Skrevet 16. desember 2008 Del Skrevet 16. desember 2008 Jeg bruker å fylle på med karbohytrater FØR proteiner. Karbohydrater rett etter trening proteiner 10 - 15 minutt etter trening. Dersom du drikker proteiner før karbohydrater blir store deler av proteinet omdannet til karbohydrater for å fylle opp lagrene igjen og du får minfre utbytte av en proteinshake. Eventuelt kjøper de ferdig miksa shakene på treningssenteret som har en kombinasjona av karbohydrat g prooteiner. Pleire å spise to bananer og en litago\vanlig melk. Kanskje en New Energy bar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå