rogero Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Har sendt inn flere meldinger , men har ikke fått noen gode svar. Problemet: for der første, restarter maskinen nesten hele tiden. Det kan skje mens jeg klikker på en link, copy-PASTE, når windows starter og lignende. Kjører winXP og etter jeg installerte servicepack1 ble det nesten verre. Har skjermkort tnt2 ultra 32mb installert og håper det er grunnen siden alt i maskinen er nytt utenom skjermkortet. hadde lignende problem med den gamle maskinen. musebevegelsen er hakkete og har problemer med lyd fra integrert hovedkort, P4b533-e.Har prøvd spill som Battlefield 1942 men det er nytteløst.Greit 32mb ikke er mye og skryte av men spillet låser seg nesten helt. Ellers virker maskinen ganske treg. Har ikke virus eller lignende. alle drivere er oppdatert. Noen som har et godt svar på problemet? P4 1.8 ghz klokket til 2.4 TNT 2 ultra 32mb 512 ddr Ram P4b533-e hovedkort Lenke til kommentar
talisar Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 - Hvor stor Powersupply har du på pcen din? - Har du sjekket eventloggen for å se hva som skjer når pcen klikker? - Prøv å skru på sånn at pcen blir i en bluescreen og ikke booter - Lån et annet skjermkort og test det. Lenke til kommentar
Term Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Hvor varm er CPU'en? Det er mulig at CPU blir for varm (mulig pga overklokking) og at hovedkortet skrur maskinen automatisk pga den er for varm. Lenke til kommentar
rogero Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 1. har ikke peiling.hvor sjekker jeg det? 2. I eventloggen ser alt bra ut 3. I blåskjerm har jeg notert en av feilmeldingene: 0x0000009( c0x0000000010x8063f0f0 0xcc 0000ff 0x20040189) 4. har bestilt nytt skjermkort Radeon ati 9500 Hvilke innstillinger for og klokke ned cpu? Takk for svar Lenke til kommentar
Term Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Vel jeg regner med at du har klokket den selv. maskinen kan fort blir ustabil og CPU utvikle mye varme ved overklokking. Hva ligger prosessor tempen din på? du kan sjekke det i bios, eller ved hardware monitor ( program) Edit: Tror ikke det er skjermkort da. skal ikke ha noe å si at det er gammelt, med eller mindre det er ødelagt da Men kan være en ide å låne et da som foreslått å teste. Nå er ikke jeg helt sikker, lenge siden jeg har tittet på powersupplyen min, men står det ikke et merke på den om antall watt og slikt? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Fulgte PSU med kabinettet ditt, isåfall så fortelle oss åssen kasse du har og når (ca) du kjøpte den. Dersom du vil se om det er overklokking så "klokk" ned og se hva som skjer. Funker det fint da? Isåfall: Dersom du har PC2100 DDR-SDRAM så kan du prøve å stille ned "minnet" i forhold til CPU, når du settet til DDR266/2100 i BIOS og stiller opp FSB så kjører du i virkligheten DDR333/2700 - som kan tryne... Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Min ide fra en newbie er å loade setupdefault i bios etter å ha notert de gamle innstillingene.Så gradvis prøve seg frem. Det mest sansynlige årsaken er varme eller feil innstillinger i bios. Som sagt jeg er en newbie. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Hvorfor er maskinen din klokket opp når det er ganske tydelig at du har veldig lite peiling? No offence Du bør få klokket ned maskinen. Det gjør du i bios. Du må stille ned fsb(front side bus). Den står muligens på 133. Tror 100 er korrekt for å klokke den ned til 1800. Hvor stor stømforsyning du har finner du ut ved å se på siden av den. Da er du nødt til å åpne maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå