Zaa Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Allright, har et lite problem med diskplassen på PC'en som jeg gjerne kunne hatt litt input på hvordan jeg kan løse. Vil gjerne legge til at jeg ikke er den skarpeste kniven i skuffen når det kommer til data, men er absolutt med på det grunnleggende. Ok, for ca en måned siden fikk jeg en systemfeil på PC'en som gjorde at jeg ikke kunne starte PC'en. Derfor fikk jeg valget mellom å formatere PC'en helt eller "halvformatere" den(systemgjennoppretting e.l.?). Jeg valgte å bare halvformatere den, ettersom jeg ikke var spesielt lysten på å miste alle filene på PC'en. Jeg måtte allikevel installere Windows på nytt. Da jeg tilsutt kom til skrivebordet lå alle skrivebordsikonene som de hadde gjort fra før PC'en hadde krasjet, men da jeg prøvde å gå inn på de sto det at programmet ikke var installert, og jeg måtte reinstallere de fleste programmene på nytt. Det virket som om PC'en var i den tilstanden den var som da jeg fikk den fra leverandøren. På C-disken var alt slettet og Mine Dokumenter var tomt. Men her kommer det rare; da jeg skulle sjekke diskplassen på Min Datamaskin var diskplassen uforandret fra før jeg formaterte/gjennopprettet. C-disken skulle egentlig ha en kapasitet på 143 GB, men hadde ikke mer plass enn rundt 5 GB eller noe liknende(husker ikke helt, uansett irrelevant). Lurte litt på om det derfor var noen som hadde vært borti samme problemet før og har noe eventuelle løsninger på dette? Litt kjedelig å miste rundt 120 GB plass... Gikk igjennom "Egenskaper" på de forskjellige undermappene som vanligvis tar litt plass på C-disken og kom fram til disse tallene som er den plassen som faktisk blir brukt: Documents and Setting: 33,6 GB NVIDIA: 180 MB Program Files: 41,8 MB Programfiler: 12,1 GB WINDOWS: 5 GB Noe som legger seg sammen til roughly 50 GB brukt plass(har installert programmer og lagt til filer siden formateringen), hvor har de resterende 100 GB tatt veien?! På forhånd takk for alle svar. - Lilloe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå