Mr. Bojangles Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Leste denne testen av julekalendere i dag. Hvorfor er det ingen norske barn? Er det seriøst så stor andel av innvandrere i Oslo? Bare nysgjerrig, synes det virket litt "rart". Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hmm. Ønsker en forklaring. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hva er egentlig problemet med bare innvandrere? Har de andre meninger om sjokolade enn etniske nordmenn? Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Testvinneren for barn ble «Den første julen i Betlehem». Om det er fordi barna går på en katolsk skole skal være usagt. Mens testvinneren for voksne ble uten tvil «Kinder Mix» En muligens forklaring. Uansett kunne jeg ikke bry meg mindre om det var norske eller utenlandske barn som smakte på sjokoladen. Endret 29. november 2008 av HammerBro Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Rema 1000POENGSUM:17 - For en dårlig tegning, mener Camilla - Sjokoladen er grusom, men så koster denne under en tiendedel av alle de andre kalenderne, mener Norheim. - Sjokoladen smaker jo brent, utbryter Helle. - Østeuropeisk jul, konkludere Michael. - Bildet er koselig,mener Gilje. Stusset på de der punktene, synes tegningen er stilig, ser ikke hva som er så "dårlig", er nok meningen at den skal være slik siden de har hatt den slik i alle år, stemningsfylt. Er forresten "østeuropeisk jul" negativt eller? Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Regner med det er masse bambus-bjørner md i undersøkelsen fordi det er så viktig å inkludere alle kulturer nå til dags, du ser det overalt, barne-tv, norske filmer, avisen, tvprogram av alle slag, utlendinger skal inkluderes i absolutt ALT nå til dags. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Greit nok med inkludering og integrering og andre flotte ord, men synes bare det blir litt krampeaktig å bare ta med innvandrere. Jeg har ikke noe i mot innvandrere, men synes bare det virket litt rart ... Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Helt enig, begynner faktisk å bli litt lei av hele greia. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Forhåndsdømming er en fin ting.. Såvidt jeg har forstått så er testet tatt av en bunch med unger på en katolsk skole, det er ikke valgt ut innvandrere. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Så man forhåndsdømmer fordi man er lei av at utlendinger skal inkulderes i absolutt alt, bare fordi det er politisk korrekt uten hensyn til at disse utlendigene/minoritetene ofte blir satt inn i situasjoner de ikke passer inn i det hele tatt? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Man forhåndsdømmer når man automatisk antar at disse ungene har blitt valgt ut fordi det er politisk korrekt. Forøvrig mener jeg også at man har et problem hvis man går rundt og irriterer seg over at personer av utenlandsk opprinnelse velges fremfor såkalte etnisk norske i godt synlige situasjoner. Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "ikke passer inn". Hvorfor passer de ikke inn? Det er bare å innse at Norge i dag er en fin blanding av forskjellige type mennesker, som ikke nødvendigvis ser typisk "norsk" ut. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Jeg er ikke helt norsk selv, halt om halvt kan man vel si, men jeg mener at det bli for dumt og skal presse minoriteter inn både her og der bare fordi det er politisk korrekt. Om det er i olympisk sammenheng eller en tv-reklame der annenhver unge er neger, eller samisk barne-tv. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Østeuropeisk jul ja. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hvit ja, men hvor mange Nordmenn heter Franz von der Lippe? Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Hva er egentlig problemet med bare innvandrere? Har de andre meninger om sjokolade enn etniske nordmenn? Ser ut som side2-redaksjonen tok på seg den vanskelige oppgaven å teste ut sjokoladekalenderne selv Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Som sagt er katolisme heller sjeldent hos nordmenn, så det er vel kansje ikke så rart at det er innvandrere fra mer utpregede katolske land som går der.. Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Kanskje fordi de har samme hudfarge som sjokoladen? Lenke til kommentar
sandemas Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Hvit ja, men hvor mange Nordmenn heter Franz von der Lippe? Kanskje det er sønnen til Anneke von der Lippe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå