ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Vi skal ha en stor musikkprøve på tirsdag, men det er fortsatt noe vi ikke har lært ordentlig og gått noe særlig igjennom. Det jeg trenger hjelp med er: Hva hender med notene når et av tegnene settes foran? #= ¨¨¨¨¨¨ b= ¨¨¨¨¨¨ = Hva betyr strykebetegnelsene: p= ¨¨¨¨¨¨¨¨ f= Og tempbetegnelsene: allegro= ¨¨¨¨¨¨ andante= Takker for svar Lenke til kommentar
tommynes Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 #(kryss)= en halvtone høyere b= en halvtone lavere det siste der, oppløsningstegnet, betyr at # og b ikke gjelder lenger p (piano)= svakt f( forte) = sterkt andante= passe fart allegro= hurtig Bra dere lærer sånt på skolen nå, da jeg hadde musikk på skolen sang vi teite sanger hele tida Lenke til kommentar
Dr. Chaos Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Bra dere lærer sånt på skolen nå, da jeg hadde musikk på skolen sang vi teite sanger hele tida Det har vi gjort hele tida og, men nå i 10. har vi hatt litt teori. Lykke til! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 (endret) Takk. Musikk er det kjedligste jeg veit om, spesielt pga. elendig lærer. Hun kler seg som en blanding av uteligger og hippie med poncho. Alt annet kan jeg lære ved å lese igjennom 1 eller 2 ganger, men med musikk er det umulig. Skal sette meg ned å lese en time nå snart En annen oppgave er: Tegn en c dur skala og merk de 1/2 trinn. hva menes med det? det er ikke en helt vanlig skala der man tegner notene annen hver gang på og mellom linjene, eller? Endret 30. november 2008 av Sindre :) Lenke til kommentar
tommynes Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Takk. Musikk er det kjedligste jeg veit om, spesielt pga. elendig lærer. Hun kler seg som en blanding av uteligger og hippie med poncho. Alt annet kan jeg lære ved å lese igjennom 1 eller 2 ganger, men med musikk er det umulig. Skal sette meg ned å lese en time nå snart En annen oppgave er: Tegn en c dur skala og merk de 1/2 trinn. hva menes med det? det er ikke en helt vanlig skala der man tegner notene annen hver gang på og mellom linjene, eller? Jo, c- dur er en helt vanlig skala der man starter på første hjelpestrek nedover og tegner av annenhver gang på og mellom linjene. Ingen fortegn Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 30. november 2008 Forfatter Del Skrevet 30. november 2008 Hvordan lager man en d dur skala f.eks.? Takk for hjelp Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 (endret) #(kryss)= en halvtone høyereb= en halvtone lavere det siste der, oppløsningstegnet, betyr at # og b ikke gjelder lenger p (piano)= svakt f( forte) = sterkt andante= passe fart allegro= hurtig Bra dere lærer sånt på skolen nå, da jeg hadde musikk på skolen sang vi teite sanger hele tida Problemet er vel at man ikke lærer det, men får det på prøve fordet Endret 2. desember 2008 av 2B'1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå