Gå til innhold

Hvordan renjøre støvete og skitten bærbar?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Maskinen min har i det siste begynt å bli ganske skitten. Fult av støv og hår har samlet seg under tastene på tastaturet, selve tastene er også fettete og ekle, skjermen er støvete og flekkete og maskinen er generelt full av støv! Noen tips til hvordan jeg kan rense den? Pleier å tørke av tastauret og skjermen med en fuktig fille og blåse bort støv med kjølig luft fra føneren, men det hjelper ikke i lengden. Etter noen timer er den akkurat like ille! Virker som om den tiltrekker seg drit :p Var ikke slik da den var ny.

Maskinen er en Acer Aspire 6920G.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tips:

- Ikke spis når du spiller data, potetgull og annet snop på fingrene gjør at tastaturet blir fullt av fett osv.

- Vask hendene før du bruker pcn, det kan vere lurt vis du har jobbet med noe og har "dirty hands" :p

- Til sjermen kan du bruke Fellowes Screen Cleaning Wipes, eller en helt vanlig mikrofiberklut (bruk bare pittelitt vann på) som du kan få kjøpt hos Clas Ohlson, eller andre typer skjermrens som du får kjøpt hos diverse butikker som selger dataskjermer/tv`er osv.

Ha en Jif støvklut lett tilgjenglig, så kan du tørke over med den av og til :p

Lenke til kommentar

Takk for svar! Nei, jeg pleier ikke å spise over dataen, pleier heller ikke å bruke den når jeg er møkkete på hendene. Likevel samler det seg fullt av fett, støv og skitt på den. Særlig under tastene har det samlet seg opp et finte lite lager med dritt :hrm: Veldig vanskelig å komme til under tastene så får ikke fjernet det. Å ta av tastene tør jeg ikke, da får jeg dem nok aldri på igjen. Har prøvd litt forsiktig med støvsugeren over tastaturet, men det er litt skummelt synes jeg. Redd for at tastene skal løsne. Vaske hender hver gang før jeg skal bruke den derimot har jeg nok ikke gjort, hadde blitt litt slitsomt ;) Er også fult av støv i viftene og luftehullene i maskinen, hvordan jeg skal få ut det aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...