Gå til innhold

Software brannmur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sygate Personal Firewall

http://soho.sygate.com/products/shield_ov.htm

A powerful and easy-to-use PC firewall that protects against Trojans, spyware, and other malicious threats including those use their own protocol drivers. It prevents unauthorized applications from passing through the firewall by inserting code into authorized ones, and enables even the most inexperienced users to easily customize and fine-tune security policies. Also provides best-in-breed logs for intrusion analysis.

--------------------------------------------------------------------------------

Outpost Firewall

http://www.agnitum.com/download/outpostfree.html

Agnitum Outpost is the first personal firewall that supports plug-ins. Sample plug-ins are included to show how this revolutionary technology can easily be employed for such tasks as Intrusion Detection, Advertisement Blocking, Content Filtering, E-mail Guard and Privacy Control.

Agnitum Outpost is equipped with every feature a personal firewall should have. It is the most functional firewall in the world. Outpost supports all the latest security techniques and features such as: Full Stealth Mode, Anti-Leak, and MD5 Authentication.

--------------------------------------------------------------------------------

Tiny Personal Firewall

http://www.tinysoftware.com/home/ti...g=solo_download

Tiny Personal Firewall is a small and easy to use system designed for protecting a personal computer against hacker attacks and data leaks. It is based on the ICSA certified technology used in the WinRoute firewall. The firewall itself runs as a background service, using a special low-level driver loaded into the system kernel. This driver is placed at the lowest possible level above the network hardware drivers. Therefore, it has absolute control over all passing packets and is able to ensure complete protection of the system it is installed on.

ZoneAlarm

http://www.zonealarm.com/zap26_za_grid.html

ZoneAlarm protects automatically from the moment it's installed - no programming required. ZoneAlarm barricades your PC with immediate and complete port blocking. And, then runs in Stealth Mode to make your PC invisible on the Internet - if you can't be seen, you can't be attacked.

Lenke til kommentar

...eller du kan skru på XP sin innebygde.

Er ikke den mest konfigurerbare, og standalone-produkter er sikkert bedre på en del felter, men uansett er XP sin innebygde enormt mye bedre enn å ikke bruke firewall i det hele tatt.

Edit: For å komme alle som kommer til å si at XP suger osv. i forkjøpet så har jeg klippet følgende fra en test hos CNET: :wink:

...The results were encouraging. The site detected the IP address of our test system (not unusual even with hardware firewall products), but XP also stealthed, or completely hid, all of our networking ports. By concealing these virtual back doors, XP's firewall prevented most forms of script-based hack attacks--and more power to Microsoft for providing the tool. Its blocking ability matched that of a hardware firewall on our test machine (Sohoware BroadGuard) and software firewalls from Norton and Zone Labs...

http://www.cnet.com/software/0-6688749-8-7...-7007240-4.html

Lenke til kommentar

Hvilken brannmur en skal velge kommer ofte ann på hvor kyndig en er og hvor god kjennskap en har til konfigursjon av den.

Etter å ha prøvd flere brannmurer sitter jeg igjen med et godt inntrykk av 2 stykker.

Den ene er ZoneAlarm som er en veldig enkel brannmur å konfigurere. Den er god og trygg. At basis versjonen er gratis skader jo heller ikke :wink:

Den andre er ment for litt mere "avanserte" brukere, som gjerne vil detaljstyre innstillingene i brannmuren. Den heter Keiro og er også gratis. (så vidt jeg vet er det samme programmet som ligger til grunn for Keiro og Tiny Personal Firewall, men TPF har jeg ingen erfaringer med).

Personlig foretrekker jeg Keiro sin brannmur.

Vær obs på at mange selskaper vil gjerne at du legger i noen kroner når du skal ha en brannmur og tilbyr pluss og pro produkter som gir deg en del tilleggsfunksjoner. Det kan være stopping av pop-ups, reklamefjerning osv. IKKE fall for fristelsen til å kjøpe dette, da det finnes gratis programmer der ute som du kan bruke til dette. Et godt eksempel er Proxomitron som må være ett av de nyttigste programmene jeg noen gang har kommet over :p:

Lenke til kommentar
Hvilken brannmur en skal velge kommer ofte ann på hvor kyndig en er og hvor god kjennskap en har til konfigursjon av den.  

Etter å ha prøvd flere brannmurer sitter jeg igjen med et godt inntrykk av 2 stykker.  

Den ene er ZoneAlarm som er en veldig enkel brannmur å konfigurere. Den er god og trygg. At basis versjonen er gratis skader jo heller ikke :wink:

Den andre er ment for litt mere "avanserte" brukere, som gjerne vil detaljstyre innstillingene i brannmuren. Den heter Keiro og er også gratis. (så vidt jeg vet er det samme programmet som ligger til grunn for Keiro og Tiny Personal Firewall, men TPF har jeg ingen erfaringer med).  

Personlig foretrekker jeg Keiro sin brannmur.  

Vær obs på at mange selskaper vil gjerne at du legger i noen kroner når du skal ha en brannmur og tilbyr pluss og pro produkter som gir deg en del tilleggsfunksjoner. Det kan være stopping av pop-ups, reklamefjerning osv. IKKE fall for fristelsen til å kjøpe dette, da det finnes gratis programmer der ute som du kan bruke til dette. Et godt eksempel er Proxomitron som må være ett av de nyttigste programmene jeg noen gang har kommet over :p:

Jeg bruker Zonealarm Pro, det koster deg 20 $ i året, men den er helt genial og meget brukervennelig :) Anbefales

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...