shegood Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hei, Jeg trenger råd til å velge videokamera til familien. Typisk bruk er familiehøytider, hverdagsfilming, mye inne. Pris kan strekkes, men ikke til pro sjiktet. Så at Sony SR12 fikk en flott omtale, selger SR11 på Elkjøp lett tilgjengelig. Leser at jeg muligens heller bør satse på minnebasert kamera? Når det gjelder redigering trenger jeg vite hva jeg må ha av programvare. Har relativt greie PC'er i hus med 4GB minne, gode skjermkort. greie CPU'er så tror ikke maskinene er noen stor flaskehals. Har ellers PS3, ser at sony reklamerer med at jeg kan vise direkte gjennom den. den er koblet mot storskjerm 120" og 42" TV så er vel ett kanskje en grei avspiller.... Ønsker kort å greit hjelp til valg av en hendig modell, med god bildekvalitet og som jeg ikke har for store vansker med å redigere opptakene etterpå. Vil det være en fordel å vente enda noen mnd? Håper det er noen her inne med erfaringer som de kan dele Mine alternativ er: Canon HF10 eller HF100 Sony SR12 eller SR11 Sony CX11E Hvilket av disse skal jeg velge? Stemmer det at kameramessig er det Sony SR som er best? Endret 30. november 2008 av shegood Lenke til kommentar
Requi Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hei, Jeg trenger råd til å velge videokamera til familien. Typisk bruk er familiehøytider, hverdagsfilming, mye inne. Pris kan strekkes, men ikke til pro sjiktet. Så at Sony SR12 fikk en flott omtale, selger SR11 på Elkjøp lett tilgjengelig. Leser at jeg muligens heller bør satse på minnebasert kamera? Når det gjelder redigering trenger jeg vite hva jeg må ha av programvare. Har relativt greie PC'er i hus med 4GB minne, gode skjermkort. greie CPU'er så tror ikke maskinene er noen stor flaskehals. Har ellers PS3, ser at sony reklamerer med at jeg kan vise direkte gjennom den. den er koblet mot storskjerm 120" og 42" TV så er vel ett kanskje en grei avspiller.... Ønsker kort å greit hjelp til valg av en hendig modell, med god bildekvalitet og som jeg ikke har for store vansker med å redigere opptakene etterpå. Vil det være en fordel å vente enda noen mnd? Håper det er noen her inne med erfaringer som de kan dele Anngående det siste spm ditt: Ja, det kan lønne seg å vente til etter jul. I jula så blir prisene justert opp et par hakk. Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Canon HF10 eller HF100Sony SR12 eller SR11 Sony CX11E Hvilket av disse skal jeg velge? Stemmer det at kameramessig er det Sony SR som er best? jeg ville gått for hf100 eller cx11, alt etter hva lommeboken befalte du vil ikke finne mange med erfaringer fra alle disse kameraene samtidig, men anerkjente teststeder som feks camcorderinfo.com plasserer disse sonyene og canonene helt jevnt (i toppen) bildekvalitetsmessig. jeg ville droppet harddisk og satset på minnekort, pga at minnekort er en solid teknologi som også gjør kameraene mindre. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Du har også Panasonic HDC-SD100. Et helt nytt kamera med 3CCD og minnekort. https://prisguiden.no/product.php?product_id=98756 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå