Gå til innhold

Miniatyrvindmølle med stikkontakt for produksjon av pittelitt strøm

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ide om en fornybar energikilde. Planen min akkurat nå er å få laget en liten modell av dette og til det trenger jeg en miniatyrvindmølle som produserer litt strøm og som rett og slett bare har en stikkontakt på seg der du kan plugge i det som trenger strøm. Har dere noen ideer om hvor jeg kan få kjøpt dette?

(Jeg skriver ikke hva ideen min går ut på bare at jeg trenger en vindmølle av den grunn at jeg vil ikke at noen skal ta ideen min :p )

På forhånd, takk for all respons!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du skal bruke denne spenningen må du sørge for at den er 50 hz og 230V. 50 hz vil si at generatorhjulet må snurre 50 ganger i sekundet, og at utspenningen blir regulert til 230V. Siden begge ting ikke er mulig uten noe elektronikk, så er det litt vanskelgiere enn å bare hooke en vindmølle til en generator og koble den til et stikk.

Lenke til kommentar

Du kan jo bruke en bilgenerator med et batteri som lager stabil 12 volt likespenning også sette en vekselretter på denne for å få nettspenning ut av det.

Her kan du f.eks kjøpe en vekselretter.

http://www.batterinett.no/shopdisplayprodu...tter%2FInverter

Bilgenerator og batteri får du billig fra en gammel bil på en bilskraphandler.

Dette krever jo selvfølgelig at vindturbinen din er kraftig nokk til å drive bilgeneratoren tilstrekkelig fort.

(spenningsregulering er innebygd i bilgeneratoren så det trenger du ikke og beskymre deg over)

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...