Seimaren Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Eg og ein kompis ska prøve og spille WC3... men me finner ikkje kvarandre i lan-sekjsonen. me har trådløs internett og alt SKA ifølge teorien gå bra. kvifor finne me ikkje kvarande på spillet, men på "nettverk" greiene finner me kvarandre. please help! Endret 29. november 2008 av Seimaren Lenke til kommentar
1915 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 1: skriv bokmål 2: du har ikke skrevete hva som er problemet Lenke til kommentar
Seimaren Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 1: skriv bokmål2: du har ikke skrevete hva som er problemet 1: er nynorsk så det drite eg i :] 2: me kan ikkje spela i lag over lan... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) 1. Skriv korrekt. Det innebærer at man ikke sentrerer teksten. Målform gir jeg blaffen i, men det ser ut som om du skriver en merkelig dialekt. Bokmål eller nynorsk, ditt valg. 2. Utdyp problemet. WC3 kan være mye rart, antar du mener Warcraft 3, men det kunne like gjerne vært et World Cup spill fra 1990-tallet (som igjen har helt andre nettverksproblemer). 3. Fiks tittelen på innlegget. Innen 2 timer vil garantert en moderator klage på den. Kom med en tittel som beskriver problemstillingen. 4. Brannmur er i 80% av tilfellene årsaken til problemene. Lag unntaksregel i Windowsbrannmuren. Om du har en annen brannmur enn Windows brannmuren er det nesten garantert denne som lager problemene. Prøv å skru den av midlertidig eller lag skikkelige regler. 5. Sjekk at begge har gydlige IP adresser. La maskinene pinge hverandre og se om de får svar. Endret 29. november 2008 av radivx Lenke til kommentar
Seimaren Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 1. Skriv korrekt. Det innebærer at man ikke sentrerer teksten. Målform gir jeg blaffen i, men det ser ut som om du skriver en merkelig dialekt. Bokmål eller nynorsk, ditt valg. 2. Utdyp problemet. WC3 kan være mye rart, antar du mener Warcraft 3, men det kunne like gjerne vært et World Cup spill fra 1990-tallet (som igjen har helt andre nettverksproblemer). 3. Fiks tittelen på innlegget. Innen 2 timer vil garantert en moderator klage på den. Kom med en tittel som beskriver problemstillingen. 4. Brannmur er i 80% av tilfellene årsaken til problemene. Lag unntaksregel i Windowsbrannmuren. Om du har en annen brannmur enn Windows brannmuren er det nesten garantert denne som lager problemene. Prøv å skru den av midlertidig eller lag skikkelige regler. 5. Sjekk at begge har gydlige IP adresser. La maskinene pinge hverandre og se om de får svar. takk :] ska prøve det der med brannmuren :] og unskyld for dialekt og overskrift :] Lenke til kommentar
Seimaren Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Finner fortsatt ikkje kvarandre Lenke til kommentar
1915 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 jeg trodde det sto i reglene at det er kunn bokmål som skal skrives her, eller tar jeg feil ? Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Er dere på samme VLAN og/eller subnett? Prøver dere å connecte med IP adresser eller med maskinnavn? Hvis det siste, har du noen tjeneste på nettet som forteller hvilken IP det maskinnavnet er på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå