Gå til innhold

Ny Zepto!


Hobbes

Anbefalte innlegg

Ville ha geforce i zepto. Sendt mail, og her er svaret!

 

---------------

Hei! Pr idag er det ikke noe mulighet for å endre skjermkortet på 3001 modellen. Men vi har en ny modell, 2001, som forhåpentligvis blir leveringsklar neste uke som har GeForce2Go pluss en masse andre fiffige finesser. Som for eksempel:

 

Modell Znote 2001w

CPU Intel Mobile Tualatin Pentium III 1000 MHz

Minne 384 MB RAM, soDIMM, PC133

HDD 30 GB, 12ms, 4200rpm

Optisk enhet Combo DVD/CD-RW (8x/8x4x24)

 

Ellers kan jeg nevne andre specs:

Innebygget wireless LAN 802.11b

Grafikkort nVidia GeForce2Go 16MB

USB 3 stk

PCMCIA 2 stk (1 stk Type III)

 

Innebygget FireWire, SmartMedia-kortleser, TV-ut, Modem 56k+fax, Nettverkskort (10/100Mbit), microphone in, line in, line/headphones ut

 

Maskinen kan også brukes som selvstendig CD/MP3 spiller UTEN at maskinen er slått på.

 

Prisen på denne maskinen er:

 

19.290,- + mva. (23.920,- inkl mva.) for Znote 2001w med spesifikkasjonene gitt ovenfor.

 

Vi tar forbehold om prisendringer og trykkfeil, og jeg vil nevne at særlig minneprisen svinger mye (oppover) for tiden. Det er mulig å få maskinen med andre spesifikkasjoner, og hvis man dropper wireless-modulen, sparer man ca 1000,- kr. Håper du finner dette interessant, og hvis du lurer på noe er det bare å ringe eller besøke oss på Internett på http://www.zepto.no (2001 modellen liggen ikke på web da denne er splitter ny og ikke leveringsklar ennå)

 

Håper dette ga deg svar nok,

med vennlig hilsen

 

Kristoffer Amundsen

Zepto Computers AS

-------

 

Ganske fett....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-01-18 15:36, Hobbes skrev:

Jeg vet ikke mer enn det som står i den mailen, men det ser helt wilt ut! Kan sikkert oppgraderes enda mer (går det an??!!!!)


 

Det går vel an, ja. Sjekk ut hva du får til samme prisen på dell.no (uten at jeg skal si noe annet om de laptop'ene, det er jo så delte meninger). Ellers ser jeg på de andre modellene deres at maks for minne er 384MB, og det ser jeg egentlig som den største svakheten ved dem. Gjelder det også for denne, tro? Vel. Time will show, som de sier i utlandet.

Lenke til kommentar

Satte opp en tilsvarende inspiron 8100 på dell.no. Tok ikke lang tid før jeg var over de 23000. Det har nok noe med at dell bygger på det forbanna monopolet til microsoft. Du er nødt til å kjøpe win 98/2000/xp/me og works/office hvis du skal ha inspiron. Dette slipper du på zepto. Dessuten ser det ut på dette forumet som om dell ikke er helt bra på service og levering. Jeg har sendt noen mail til de. Fikk surt svar etter et døgn. På Zepto fikk jeg hyggelige svar etter maks. 6 minutter. Må si at jeg er helt nybegynner på bærbar. Skal kjøpe nå. Noen som forresten har erfaring med å bruke bærbar som synth i musikersammenheng med midiklaviatur?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-18 16:40, Stonescream skrev:

Kanskje en Imac er et bedre valg for deg om du skal ha masse mulitmedia og som musikk senter og slikt?

En liten Titanium hadde i alle fall ikkje eg forakta.


 

Må bli en bærbar mac da. Skal ha med meg på spillejobber. Er ikke de sinnsykt dyre da?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-18 16:14, Hobbes skrev:

Jeg har sendt noen mail til de. Fikk surt svar etter et døgn. På Zepto fikk jeg hyggelige svar etter maks. 6 minutter. Må si at jeg er helt nybegynner på bærbar. Skal kjøpe nå. Noen som forresten har erfaring med å bruke bærbar som synth i musikersammenheng med midiklaviatur?


 

Du skal være glad du i det hele tatt fikk svar av Dell. Jeg sendte to mailer uten å få noe svar når jeg skulle _kjøpe_ bærbar (kunne jo bare tenke meg hvordan det ville bli hvis skulle jeg trenge service en gang), så da ga jeg opp Dell...

 

Når det gjelder synth på bærbar har jeg få erfaringer, men det blir vel da gjerne snakk om en soft-synth siden wavetable-løsningene til de integrerte chip-settene som finnes i bærbare neppe er noe særlig å skryte av. Det samme kan sannsynligvis sies om D/A-konverteren (DAC), som nok har en lydkvalitet tilsvarende en billig seks-sju år gammel CD-spiller (dette er ikke noe prioritert område for produsenter av bærbare PC'er).

 

Du kommer også til å trenge en ekstern MIDI-port (ingen bærbare leveres med slik port integrert etter hva jeg har sett), en med USB-tilkobling er absolutt å anbefale...

 

Totalt sett bør du kanskje vurdere et eksternt lydkort...?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-18 16:14, Hobbes skrev:

Satte opp en tilsvarende inspiron 8100 på dell.no. Tok ikke lang tid før jeg var over de 23000. Det har nok noe med at dell bygger på det forbanna monopolet til microsoft. Du er nødt til å kjøpe win 98/2000/xp/me og works/office hvis du skal ha inspiron. Dette slipper du på zepto. Dessuten ser det ut på dette forumet som om dell ikke er helt bra på service og levering. Jeg har sendt noen mail til de. Fikk surt svar etter et døgn.


 

Man kan lure på om det i det hele tatt er lovlig å prakke på kundene annenrangs-produkter (som f.eks. Windows ME - som tom. Microsoft har innrømmet at er noe møkk) som de ikke vil ha. Det kunne vært veldig interessant om du postet svaret du fikk fra Dell her...

Lenke til kommentar

Her er svarene dere alle leter etter:

Quote:

Er _det_ grunnkonfigurasjonen? Da lurer jeg virkelig på hva som er toppen


Quote:

Jeg vet ikke mer enn det som står i den mailen, men det ser helt wilt ut! Kan sikkert oppgraderes enda mer (går det an??!!!!)


Her er spesifikasjonene. :grin:

1GB RAM knuser jo DELL inspiron 8100 med 512Mb da. :razz:

Finner bare ikke større bilder, :sad:

og om det er 1 eller 2 modul slotter for FDD, DVD...

og om denne også tar ekstra batteri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...