marama Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Noen som har erfaringer med det trådløse wimax systemet. sitter i dag med over 6300 meter kabel linje, som er meget ustabil. får maks 2mbit ned ca250-300 kbit opp. spiller mye konsoll så sliter med høy ping, umulig å spille på kveldstid da men som regel havner på servere langt unna. nå har nextgentel bygd ut wimax der jeg bor. kan få 3000kbit ned 1100 opp, men er usikker på om dette med ping blir så mye bedre ettersom det er trådløst. noen som har formeninger eller erfaringer? Lenke til kommentar
slacky Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 (endret) Gammel tråd... Men, vil bare nevne for andre som lurer: WiMAX er en grei teknlogi, men ikke så alt for fremtidsrettet. Noen vil si at WiMAX klarer 100mbit i fremtiden. Dette er så og si en myte.. Basestasjonen må i såfall ha en gigantisk kapasitet, og den er og har LENGE vært kraftig begrenset. Responstiden er ikke ekstrem. Ved ca 10dB (veldig god dekning) så kan en oppnå 6-8mbit, og responstid som er stabil ved ca 50-60ms (uansett avstand). Men, selv ved bare 30-40% styrke vil pingen ligge ved 50-100. Selv ved avstander på opp til 2 mil. Men, dette er bare responstiden in til sentralen. Det må også regne med responstiden mellom sentralen og serveren. Dette varierer helt etter hvor serveren er plassert i forhold til sentralen. Jeg sitter med 1500/800Kbps oppnår 1.6/1.4mbps som er bra! jeg bor 2 mil fra sendren. Jeg har ikke klar sikt til sender. Min responstid ligger på 55-65ms. (jeg har mulighet for 8000/2000Kbps om jeg plasserer antenne høyere opp, slik at den rekker over alle trær osv..) La oss si at sentralen er i stavanger, serveren er i oslo, og din responstid frem til sentralen er 55, og responstiden fra sentralen frem til oslo-serveren er 10. Da vil din responstid være ca 65ms ^^ Endret 4. november 2009 av slacky Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Kan komme med et innspill her, har testet en slik wimax linje fra ngt og fikk 30ms i responstid til nix, så absolutt en bra teknologi der annet ikke er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå