ZitHless Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hei, jeg har nettop installert vista ultimate 64-bit på datamaskinen min. Jeg installerte alt av drivere til hardware, og alt funket som det skulle gjøre, men da jeg skulle se film så kom det IKKE lyd via HDMI (har 2stk HD4870) og så installerte jeg Realtek HDMI audio så kom lyden, men da jeg fjernet hdmi kablen og koblet opp datamaskinen som den skulle være så fikk jeg ikke lyd via det integrerte lydkortet i hovedkortet. Jeg gikk in på "SoundMax" lyd-kontrolleren min og så at ingenting skjedd, det skal komme en masse grafer etter hvordan musikken spiller, så høyreklikket jeg på volum knappen i vista nede i hjørnet og gikk på "playback devices" og så at der hvor lyden egenkli skulle ha kommet på SPDIF Interface som da er Soundmax sin lydavspiller eller noe sånt, så kom den på "Realtek HDMI output", så da tenkte jeg at lyden enda kom via. hdmi porten, så jeg deaktiverte realtek hdmi output og det virket fortsatt ikke. Så gikk jeg in på CCC og fjernet "flatskjermen" som jeg hadde søtte på clone, og da kom lyden via Speakers som da er vista sin avspillingsfunksjon.. (correct me if im wrong) Så det jeg egenklig lurer på er hvordan jeg skal få den til å gå igjennom soundmax, ser ikke at noe skjer der(bilde) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå