Gå til innhold

BK: Glomma at night


odn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tettere utsnitt, som Wipeout sier, for å gi "panorama feel". Eksponeringen kunne nok vært lengre, også, for å fremheve mer av tonene i himmelen.

 

Nye bilde nå har croupet. Jeg hadde faktisk på maks eksponerings tid, 30 sek.

 

 

Takk for komentarene!

post-158089-1227964214_thumb.jpg

Endret av odn
Lenke til kommentar
Nye bilde nå har croupet. Jeg hadde faktisk på maks eksponerings tid, 30 sek.

 

Ser bedre ut der :)

 

Hva slags blender bruker du i bildet? Neste gang du prøver samme sted, eller lignende bilder (avstand, lysforhold), kan du se hva du oppnår av skarphet og lysmetning på f.eks. 11, eller 8. Når det gjelder lukkertiden, burde du kjøpe deg en fjernkontroll. Da kan du eksponere langt forbi 30 sekunder :)

Lenke til kommentar

Ble betraktelig mye bedre, ja.

 

 

Exif Sub IFD

 

* Exposure Time (1 / Shutter Speed) = 100/10 second = 10 second

* Lens F-Number/F-Stop = 35/10 = F3.5

* Exposure Program = shutter priority (4)

* ISO Speed Ratings = 200

* Exif Version = 0221

* Original Date/Time = 2008:12:28 21:52:37

* Digitization Date/Time = 2008:12:28 21:52:16

Lenke til kommentar
Jeg likte den ucroppa versjonen bedre enn den croppa. Hvorfor? Vel.. vet ikke helt, det har med følelser å gjøre.

 

Om exifen Wipeout har skrevet er riktig.. så bør du stille kameraklokka di?

 

Er litt enig at det er fint det ucroupa er pent også:-) Men hvet ikke om jeg liker det best.

 

Ja bør nokk stille klokka da XD

Lenke til kommentar

eksponeringstid er det samme som lukkertid.

F-nummeret sier hvor mye lys linsa slipper inn. Lavere tall = mer lys = mindre dybdeskarphet = kortere lukkertid.

Høyre tall = mindre lys = mer dybdeskarphet = lengre lukkertid.

er 30sek maks? hva slags kamera har du. om du har en bulb funksjon så er lukkeren oppe så lenge du holder inne utløseren.

 

 

Ellers syns jeg du har fått til ett fint bilde her. Cropet gir litt mer normal følelse kansje, men ble sittende å se lengst på det ucroppede, så kansje det er best :)

Endret av Phaser_
Lenke til kommentar
eksponeringstid er det samme som lukkertid.

F-nummeret sier hvor mye lys linsa slipper inn. Lavere tall = mer lys = mindre dybdeskarphet = kortere lukkertid.

Høyre tall = mindre lys = mer dybdeskarphet = lengre lukkertid.

er 30sek maks? hva slags kamera har du. om du har en bulb funksjon så er lukkeren oppe så lenge du holder inne utløseren.

 

 

Ellers syns jeg du har fått til ett fint bilde her. Cropet gir litt mer normal følelse kansje, men ble sittende å se lengst på det ucroppede, så kansje det er best :)

 

 

takk for forklaringa :D

 

jeg har et nikon D40. har jo den bulb funksjonen ja, men den tenkte jeg ikke på XD

Endret av odn
Lenke til kommentar
Hvis du leser i ramma som er øverst i Bildekritkken så står det hvordan du gjør det enkelt med et gratis program.

-----

(Det står enda "Viktig informasjon for brukere av bildekritikken" i fet skrift der så skjønner du bedre hvor jeg mener.)

 

 

Okai takk :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...