chAngES Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hei. Jeg har nettop kjøpt en 93 mod. Saab 9000 CC. Men har et problem. Når lysbryteren står i posisjon Venstre, virker nærlyset som det skal. Men når jeg vrir bryteren helt til høyre hvor man også skal kunne bruke fjernlyset, blir lysene helt svarte, altså virker hverken nærlys eller fulltlys. Slik jeg ser det, må det være enten et relè eller selve bryteren. Dette er ganske dyre deler, så jeg ønsker helst ikke å gå til innkjøp av del etter del for å se om det virker. Så håpet mitt er at noen har hatt eksakt samme problem som meg, og vet hva det er som har tatt kvelden. Lyshorn virker da heller ikke i noen av posisjonene på bryteren. chAngES Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Det høres ut som en brendt bryter. Du får ikke på fjernlys uansett? Isåfall kan det jo også være et rele som går fra bryteren og bare til fjernlys. Prøv å få tak i et koblingskjema for bilen, så kan du følge kretser helt fra brytern og til lampa. Kan jo være hva som helst egentlig. Prøv med et amperemeter og skjekk om du får utslag når du går over sikringa, og når du vipper på brytern... Regner med at du har skjekka sikringa? Det er jo ikke så dyrt for slike ting hvis du tar deg en tur på høggern da! Lenke til kommentar
chAngES Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Det høres ut som en brendt bryter. Du får ikke på fjernlys uansett? Isåfall kan det jo også være et rele som går fra bryteren og bare til fjernlys. Prøv å få tak i et koblingskjema for bilen, så kan du følge kretser helt fra brytern og til lampa. Kan jo være hva som helst egentlig. Prøv med et amperemeter og skjekk om du får utslag når du går over sikringa, og når du vipper på brytern... Regner med at du har skjekka sikringa? Det er jo ikke så dyrt for slike ting hvis du tar deg en tur på høggern da! Har selvfølgelig sjekket sikringene. Sitter sikring i hanskerommet, og i motorrommet. Disse er hele. Tipper egentlig på relè, i og med at lyshornet heller ikke virker. Mekonomen har et relè til 700 kr, men speedparts har dette til 400,- Derimot om det er lyskontroller relè'et koster dette 800 tror jeg.. Nei får prøve meg med et hoggeri, men det finnes ikke saabdeler på det lokale hoggeriet.. chAngES Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hmm... Ja, høres sansynlig ut med et rele, du kan jo ringe til noen store høggere, de vil sikkert sende deg noe deler... Du finner jo mange biler på nettet også, som du kan komme å plukke fra... Alltid kjedelig med elektriske feil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå