alfarnes89 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Har en brukt Mazda 626 Lx 1996 modell. Det eg skulle starte med i går var at eg skulle skifte cd spiller. Grunnen til det er at det satt en kasett spiller i. Men når eg hadde koblet alle ISO´ene riktig så vil ikke anlegget få strøm. Det samme skjer når eg skal prøve å koble til den gamle kasett spileren. Så det er tydligviss ikke strøm på ledningene. Hva har eg gjort galt? OBS er helt newbie!!!! Endret 29. november 2008 av alfarnes89 Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Heeeeelt sikker på at du har satt inn en liten ledning som mest sansynlig henger og dingler litt baki der som heter remote? Hvis du har gjort alt riktig og det fortsatt ikke er strøm regner jeg med at du må ha vært uforsiktig, og gjort det når strømmen var sluttet, og kommet nær hverandre med noen ledninger? Da kan du regne med at noe har kortslutta, så ville skjekka noen sikringer, og målt strømmen og spenninga med et måleapparat... Litt tvilsomt at du har vært så uheldig. Gå gjennom alt igjen du, og skjekk om noen ledninger har detti ut fra holdern... Lenke til kommentar
M-J Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 remote er da til forsterker osv. Men husk at det er 2 strømledninger en til memory og en til acc. huske riktig jording da? Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Remote er til tenninga;) Den som får cd spillern til å skru seg av når du vrir om nøkkelen. Derfor du også sender en ut til forsterkern, slik at den også fungerer på samme måte. Men du har vel ikke lagt opp en ny leding fra gods? Skjønte ikke helt det siste du skreiv der... Lenke til kommentar
newsmann Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Remote er ikke til tenninga. Denne er styrestrøm til forsterker. Tilkoblingene er henholdsvis acc til tenning, en til power eller +12v som er batteri og jording. Remote skal bare isoleres om du ikke har koblet utstyr som forsterker til den. Lenke til kommentar
alfarnes89 Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hvordan ser denne remote ledninga ut ? skal det vær jording på den å ? eventuelt kan eg bruke en hvilkensomhelst kabel? et til newbie spm i slengen. HVOR finer eg sikkringa ? Endret 29. november 2008 av alfarnes89 Lenke til kommentar
M-J Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 remote skal du bare drite i så fremt du ikke har forsterker, du kobler en ledning til tenninga en ledning til batteriet og minus. mer trenger du ikke for å få liv i spilleren. det er forskjelige sikringer du har en eller flere på selve spillern (på baksiden) og i sikringsskapet i bilen. på 626 er vel sirkingene på venstre side omtrent ved siden av kneet ditt når du sitter på førersiden. Under dekselet der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå