Tåkelys Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Diamondtron rør kan ikke måle seg med trinitron med tanke på bildekvalitet... Sant nok så er ikke de "berømte" stripene der, men så får du et svakere bilde, lavere dot pitch og kjedeligere farger... Hvor i all verden har du dette fra? Dianondtron er jo i prinsippet nøyaktig det samme som trinotron.... Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Diamondtron rør kan ikke måle seg med trinitron med tanke på bildekvalitet... Sant nok så er ikke de "berømte" stripene der, men så får du et svakere bilde, lavere dot pitch og kjedeligere farger... Og stripene legger jeg ikke merke til, hvis jeg ikke prøver å se dem.... Akkurat nå kjører jeg 1280x1024 i 85hz, og stripene "kommer bort" i rute mønsteret som du ser til høyre på forumet her (bakgrunnen på hw.no) --> å joda diamandtron natural flat kan absolut det er ikke uten grun at lacie sine skjermer bruker diamondtrond Lenke til kommentar
corcky Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Diamondtron rør kan ikke måle seg med trinitron med tanke på bildekvalitet... Sant nok så er ikke de "berømte" stripene der, men så får du et svakere bilde, lavere dot pitch og kjedeligere farger... Og stripene legger jeg ikke merke til, hvis jeg ikke prøver å se dem.... Akkurat nå kjører jeg 1280x1024 i 85hz, og stripene "kommer bort" i rute mønsteret som du ser til høyre på forumet her (bakgrunnen på hw.no) --> Det er det dummeste jeg har hørt. Diamondtron har stripene og Diamondtron bilderøret er etter min mening minst like bra som Trinitron sitt. Toms Hardware har en test av 21 og 22 tommers skjermer. Skjermen som vant er en Mitsubishi Diamond Pro 2060u som benytter seg av Diamondtron NF bilderøret. Alle skjermene i testen som benyttet seg av Diamondtron bilderør kommer over Sony G520 med Trinitron. http://www4.tomshardware.com/display/20020...0805/index.html EDIT: Ser at noen kom meg i forkjøpet angående diamondtron skjermer. Ser ut som apollox bæsja på leggen i den utalelsen ja. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 tror triotron har høyere hz en diamondtron i de høyeste oppløsningene men ærlig talt hvem bruker 2048x oppløsning uansett? edit hehe jeg hadde en eizo 19" på skolen før(ganske ny og moderne ja) og jeg syntes at diamontron skjermen min har sinsykt mye mere behagelig bilde jeg har moddelen over 2 plassen i toms hardware testen fp1355 diamontron er billigere og bedre bilde som oftest og da prater jeg spesielt om Natural Flat Diamontron>Triotron spørs litt på merket og skjermen da hehe tror g420 er ganske bra Lenke til kommentar
corcky Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 tror triotron har høyere hz en diamondtron i de høyeste oppløsningenemen ærlig talt hvem bruker 2048x oppløsning uansett? Nei... ett døme på dette er iiyama HM903DT 19 med: Rekommenderad upplösning 1280x1024@121Hz Max upplösning 1800x1440@87Hz Bandbredd 345MHz Bildrörstyp Diamondtron. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 hehe finnes sikkert bedre merker en yiama greiene da (liker ikke utsene for å være ærlig :| ) diamandtron nf er 100% flatt Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Corcky: Vel.. kanskje jeg bærsja på leggen der da... men da kan du kansje fortelle meg hvilket flatt billedrør som ikke har stripene...? Jeg har hørt at det ikke er noen billedrør som måler seg opp til originale Trinitron... men men... da dette er en smakssak så er det i bunn å grunn ikke no å diskutere.. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 men da kan du kansje fortelle meg hvilket flatt billedrør som ikke har stripene...? Det måtte i såfall være LGs Flatron-rør. Men jeg tar forbehold om at jeg aldri har sett en slik skjerm i virkeligheten, så jeg vet ikke hvordan bildekvaliteten er. Har forøvrig prøvd både Eizo T765 og Sony G420 i min jakt på den perfekte skjerm, men var ikke så fornøyd med bildekvaliteten på disse skjermene. Jeg synes mange skjermer med aperture grille-bilderør (Trinitron og Diamondtron) lider av problemer med uskarp tekst. Det likte jeg dårlig, siden jeg jobber mye med tekst. Men de har veldig god fargegjengivelse, så til spill er de perfekte. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 hmmm... kunne jeg få litt hjelp til å finne en review av compaqen? Finner generellt ikke så mye om den når jeg prøver litt rundt på nettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå