Gå til innhold

Skjermhelvete...


ti-guru

Anbefalte innlegg

Som mange andre har jeg sittet og tyggd negler og revet meg i håret i ren frusterasjon over at jeg aldri finner den "perfekte" 19" skjermen. Men, nå er jeg lei og vil bare få det hele overstått. Har derfor endelig klart å finne 3 skjermer som ser bra ut:

 

1. Compaq P920

2. Eizo FlexScan T766

3. Sony Multiscan CPD-G420

 

Noen som har erfaringer med noen av disse? Compaq'en har greit design og virker helt ok bildemessig. Eizo har bra bildet men en helt grusom design og Sony skjermen har greit design og ok bilde, men har ikke funnet noen nettbutikk som har denne...

 

AHHHHHHH!!! Orker ikke å lete mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

EiZO er noe av den bedre designen som er der ute. Virker ikke billig og alt er grundig tenkt igjennom. Det er bilde du skal se på og EiZO blir det mindre belastning for øyene.

 

Gå for EiZO :woot:

Lenke til kommentar
ooooh ikke glem å sjekk ut Hyundai ImageQuest q910S,

0.20 mm dot pitch og kurante 100 hz i 1280x1024 (85 i 1600x1200)

 

betalte rundt 2100 for den hos PSdata, og jeg er meeeeget fornøyd med den.  :woot:

 

Jeg har ingen erfaring med akkurat den skjermen, men har sett på andre skjermer med dynaflat bilderør. Bilderøret er ikke flatt og fargene er blasse. Kan ikke måle seg med Trinitron/Diamondtron bilderør. :roll:

Lenke til kommentar

Vel, nå har det seg sånn at alle de tre skjermene har Trinitron billedrør. Compaq sitt billedrør kommer fra Sony, og det gjør vel forsåvidt også Eizo sitt ettersom Trinitron er patentert av Sony.

 

Det er ditt valg, hvilken liker du best?

 

Sony er kjent for å ha det beste bildet som er og oppdrive, både på tv'er og pc skjermer.

 

Vel, PC-skjermene til sony er veldig gode, og det er også Tvene deres, men teknologien de bruker i sine Wega Tver begynner vel kanskje å bli litt utdatert?

Philips derimot har blitt rost opp i skyene pga deres utrolig gode billedrør.

Og har du sett Loewe sine TVer? Jeg har en Loewe TV, 32" Flat Widescreen. Loewe fabrikken ble kjøpt opp av philips, og derfor lager philips også billedrørene til Loewe. Så det er den samme typen billedrør du finner i High-end variantene av philips sine TVer som du finner i Loewe sine, bortsett fra det faktum at Loewe sine billedrør håndplukkes, så det billedrøret som sitter i en Philips TV er de som Loewe dømte som ikke gode nok for deres TVer (woot!) :o

Mange av mine venner klager litt på Loewe TVen min fordi de ikke er vant til at bildet har en sånn ekstrem oppdateringsfrekvens, den er 100Hz, men siden PAL signaler sendes i 25 bilder per sekund kalkulerer Loewe TVene de mellomliggende bildene sånn at de faktisk får "true" 100Hz, noe som er helt uvant for folk som er vant til andre TVer - men når de blir vant til det liker de ikke andre TVer noe særlig :p

 

Jaja, det var mine 0.03 $ om tver...

Lenke til kommentar

oookey... huyndai skjermen er skikkelig crap... jeg så på den, men oppdaget at det er "falsk" flatskjerm etter at noen i forumet tipset om en test av den skjermen på et svensk overklokkersted...

 

Dersom alle sammen er like gode, så synes compaq'en har litt digg design, med tanke på at kabinett, tastatur og mus er svart... Blir nok compaq dersom noen her ikke har altfor store innvendinger....

Lenke til kommentar

har litt lyst på en stooor skjerm... 19" minimum. Ringte nettopp en kamerat, som mente at jeg IKKE måtte kjøpe compaq'en fordi man ikke burde betale så mye for et trinitron-rør osv. osv. osv... Skjermhelvete var ikke over likevel... Dersom man har 5300 spenn til skjerm. Hva skal man da velge?

 

Mulighetene! De altfor...mange...mulighetene!

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...23&GrpID=6&s=pl

 

den klarer ikke mere en 1280x1024 i 100 hz men det er mere en nokk

1600x er bare en hype som alle tror er så bra men det kan umulig være bra for øynene

 

har selv en 22" fp 1355 fra necmitsubishi med natural flat bilderør fra diamondtron som jeg kjører på 1280x1024 100 hz og høyere oppløsning en dette blir bare for lite hvis man ikke sitter 5 cm fra skjermen og ødelegger symet sitt

 

Btw. bra tips for å finne ut om en skjerm er bra er vell å søke etter reviews i google feks :)

 

pris betyr nødvendigvis ikke at noe er dårligere en det andre ;)

 

http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel...1/09/17/7644732

 

hvis du bare må bruke alle penga dine på 1 skjerm er vell første valget g420 og eizo (compaq liker vi ikke)

Lenke til kommentar
har litt lyst på en stooor skjerm... 19" minimum. Ringte nettopp en kamerat, som mente at jeg IKKE måtte kjøpe compaq'en fordi man ikke burde betale så mye for et trinitron-rør osv. osv. osv... Skjermhelvete var ikke over likevel... Dersom man har 5300 spenn til skjerm. Hva skal man da velge?

 

Mulighetene! De altfor...mange...mulighetene!

 

Ikke hør på hva kameraten din sier... hvordan kan han si at du ikke skal betale mye for e`n skjerm med trinitron rør?? vil han heller at du skal betale mye for en skjerm uten?? Jeg betalte 5600kr for skjermen min i sin tid (1 år siden) og angrer ikke et sekund, har ikke sett en eneste LCD skjerm som kan måle seg med tanke på bildekvalitet....

 

Hvis compaq skjermen bruker Trinitron billedrør, er det jo ganske sikkert at den har et bra bilde! Hadde jeg hatt ett svart kabinett ville jeg også sett etter en svart skjerm... Hvis ikke ville jeg garantert gått for Sony! :woot:

Lenke til kommentar

Ikke hør på hva kameraten din sier... hvordan kan han si at du ikke skal betale mye for e`n skjerm med trinitron rør?? vil han heller at du skal betale mye for en skjerm uten?? Jeg betalte 5600kr for skjermen min i sin tid (1 år siden) og angrer ikke et sekund, har ikke sett en eneste LCD skjerm som kan måle seg med tanke på bildekvalitet....

 

Hvis compaq skjermen bruker Trinitron billedrør, er det jo ganske sikkert at den har et bra bilde! Hadde jeg hatt ett svart kabinett ville jeg også sett etter en svart skjerm... Hvis ikke ville jeg garantert gått for Sony! :woot:

 

nja, han mente at det fantes bedre skjermer som koster mindre penger. men, ja synes compaq'en ser bra ut jeg. På den andre siden leste jeg at NEC Multisync FE991SB skulle være bra. Den har riktignok et Diamondtron rør som er det samme som trinitron, bare det at det er uten de to berømte stripene.

Lenke til kommentar

Diamondtron rør kan ikke måle seg med trinitron med tanke på bildekvalitet... Sant nok så er ikke de "berømte" stripene der, men så får du et svakere bilde, lavere dot pitch og kjedeligere farger...

 

Og stripene legger jeg ikke merke til, hvis jeg ikke prøver å se dem....

Akkurat nå kjører jeg 1280x1024 i 85hz, og stripene "kommer bort" i rute mønsteret som du ser til høyre på forumet her (bakgrunnen på hw.no) -->

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...