Androgynous Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Heisann, jeg begynte å få litt trøbbel med tilkoblingen til internett via kablet bredbånd i går kveld. Håpet det hadde gitt seg over natten, men den gang ei. Symptomene er som følgende; jeg får browset litt, mister tilkoblingen til Internett, får browset litt igjen etterpå og sånn har det har det i grunn vært helt siden i går. Jeg kjører Vista og når jeg spilte World of Warcraft i går var det ganger hvor latencien ville stige i været og en disconnect ville følge kort etter. Dette var greit, tenkte det var noe problemer med WoW. Men så begynner det å logge seg ut av MSN / IRC, får ikke browset osv. Nettverks tilkoblingen vil variere imellom Lokalt og Lokalt med internett. På status for lokal tilkobling vil sendt/mottatt verdiene variere VELDIG til tider. Ved å kjøre en feilsøkning i MSN når den ikke får logget på vil DNS og/eller Nøkkelporter være huket av som ikke-fungerende. Reparere disse gir ingen resultat. Ved å kjøre Diagnoister og reparer på nettverks tilkoblinger vil den som regel først komme opp med løsningen og tilbakestille lokalt nettverk eller lignende, så vil det komme opp at et problem til var funnet som ikke kan repareres automatisk. ISP-en er Eidsiva Fjellnett som da er i ingenmannsland her i Oppland i lesja traktene, hvis noen har hørt om sted og ISP. Koblet direkte fra veggen, inn i modem (Power, LAN og DSL lyser på modemet, men DSL-lampen blinker i varierende frekvens, finner forsåvidt ikke noen dokumentasjon på modemet som sier noe om den skal lyse konstant eller blinke når den fungerer som det skal (er ikke hjemme hos meg selv, dette er hos foreldre)) og deretter til PC-en. Har fungert helt fint til nå. Det jeg lurer på i grunn, er har noen en anelse i det hele tatt hva problemet kan være? Og høres det ut som det er noe ISP-relatert som jeg kan regnet med blir fikset/går over av seg selv, eller at jeg eventuelt må ringe inn? Takk på forhånd, skal prøve å gi mer info hvis det blir spurt etter, så fremt jeg kommer meg på Internett. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Kan være samme som det var tull med hos meg; dårlige kabler fra sentralen og til huset mitt samt veeeldig langt kabelspenn til meg. Det gjorde at når linjen ble belastet maks gikk sentralen ned, måtte kjøre omstartprotokoller på linjen min og kom opp igjen etter noen minutter. Har fått skiftet kabelen fra nest siste stolpe og helt inn til støpselet på datarommet og nå fungere alt fint. Men klart, kan være hundre andre ting også. Endret 29. november 2008 av Mathiassky Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Kan være samme som det var tull med hos meg; dårlige kabler fra sentralen og til huset mitt samt veeeldig langt kabelspenn til meg. Det gjorde at når linjen ble belastet maks gikk sentralen ned, måtte kjøre omstartprotokoller på linjen min og kom opp igjen etter noen minutter. Har fått skiftet kabelen fra nest siste stolpe og helt inn til støpselet på datarommet og nå fungrere alt fint. Men klart, kan være hundre andre ting også. "måtte kjøre omstartprotokoller på linjen min og kom opp igjen etter noen minutter." Er dette noe ISP-en gjør og du må eventuelt be de om? Eller gjøres dette lokalt av deg selv? (Er rimelig grønn på alt det her). Angående kabelspenn, har relativt langt kabelspenn her også og tenkte å sette opp trådløst nettverk fordi det er en router liggende her, men så klart så har adapteret tatt kvelden en av de siste dagene Virker som alt skal gå scheiss samtidig. Takk for svaret, forresten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Nesten samme problem hadde jeg, men det var firewalen i 3Com routeren som ikke tålte ipv6 eller noen av de nye protokollene på Vista... Høres rart ut, men når jeg skiftet adslmodemet, så ble linja stabil igjen... Lenke til kommentar
MSg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Jah, glemte å si at jeg også fikk feil modem/router fra NetGenTel. Det jeg fikk først var ikke kompatibelt med ADSL2+. Men når de fikset det jeg alt har nevnt samt fikk nytt modem/router fungerte alt flott. Lenke til kommentar
Androgynous Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Takk for alle svar, ting ser ut til å ha stabilisert seg nå og fant også ut at naboen hadde samme problemet, ergo skylden lå på ISP-en sin side. Tror også det ville vært en ide og fikset opp i det lange kabelspennet, for nå går det igjennom 3 rom med en 50 meter TP-kabel Unnskyld for bryderiet. Lenke til kommentar
MSg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Godt det har løst seg. Omstartsprotokollene starter i det linja mi går ned, så det skjer av seg selv. En tp-kabel på 50 meter gjør ingen ting. Hadde en på ca 100m opp til nabo'n før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå