KjellV Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 HWmod er siden jeg holder på med som et prosjekt på skolen nå. Begynnte å lese på html for en uke siden Men hva synes dere? Endringer som bør gjøres som ikke er alt for kompliserte? Vet siden ikke er så veldig praktfull men det gjennstår litt "finpuss" Har også ett "problem" som ikke hadde vært dumt å få løst: Skal jeg legge inn nyheter må jeg først opprette en ny .html fil og skrive inn nyheten i filen. Før jeg skriver nyheten må jeg kopiere head og table-tagger slik at jeg får menyen til venstre og bildet øverst med. Så må jeg oppdatere nyhetssiden og deretter fremsiden (skrive inn nyheten i .html filene). Dette er meget tungvint. Noen måte å automatisere dette ved hjelp av html? Eller må jeg over til PHP da? Takker for tips og kommentarer. PS: Ikke vær redd for å komme med kritikk, bare du begrunner den EDIT: Ser siden fucka seg litt i Opera så det er nok best at du opner den i IE (å herregud, kan ikke tro mine egne øyne, IE sux jo! ). Lenke til kommentar
Klette Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Må og må, men burde, det bør du Er ikke så vanskelig det der med php, bare å sette seg ned en kveld finne noen tuts lære litt basic, neste kvled lager du ditt eget Lenke til kommentar
asyrst Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Helt ok. kanskje litt kjedelig, prøv å få til litt mer grafikk tror jeg. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Helt ok. kanskje litt kjedelig, prøv å få til litt mer grafikk tror jeg. Grafikk kommer Er helt i begynnelsen nå. Skal også forandre banneren, den som jeg har nå ble laget på 22,7 sekunder i paint Må og må, men burde, det bør du Er ikke så vanskelig det der med php, bare å sette seg ned en kveld finne noen tuts lære litt basic, neste kvled lager du ditt eget Skal det men det er ikke så lenge til siden skal "leverest inn". Du vet vel ikke om noen gode n00b PHP-guiider? Funnet en god del men om de er bra vet jeg ikke. Takker for kommentarer Lenke til kommentar
alexholm Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Sånn første øyekast på struktur/design så var det greit og oversiktelig. (Uten å ha sett noe spesielt på HTML'en) Logo'en eller den toppen der så ikke så flott ut, den grå bakgrunnen ser kornete ut. (Men leste på ettertid at det var få sekunders arbeid i paint ) Men regner med at det skal legges mer arbeid i "eyecandy"? Behøver ikke legge for mye arbeid i grafikk og masse duppedipper, for et sted må man jo begynne Ellers vet jeg ikke hva du hadde tenkt å bruke frames til? Frames er litt "fy-fy" fordi det skaper problemer for folk med primitive nettlesere og for de som vil printe ut en side f.eks. PHP er flott sak og gjør en nettside mye mer dynamisk. Man kan lett la være bruken av frames nå som man kan lage en side som "oppfører" seg som om den hadde frames Da tenker jeg på at man har en meny fil som alle sidene bruker. Med PHP inkluderer man denne fellesmenyen på alle sidene, og skal man endre noe i menyen, endrer dette seg på alle de andre sidene som inkludere denne menyen. Stå på Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Frames bruker jeg egentlig ikke så jeg skal fjerne den. Er bare hovedsida (index) som laster inn sidene i en hel frame. Poenget med dette er? Egentlig ingenting. Var bare et eksperiment jeg har glemt å rette på det (fjerne frames). Har hørt mye bra om PHP ja. Venter på en PHP-bok fra amazon nå. "Beginning PHP" fra WROX. Tror den skal være litt bra Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 5. april 2003 Del Skrevet 5. april 2003 Som noen andre nevnte her så er sida di ganske kjedelig. Den logoen var no-no. Og en ting til, eksperimenter litt med CSS og tryll frem noen kule styles.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå