midnight Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Gjelder: Canal Digital parabol m/CDC 5050 Gjorde et kanalsøk i går kveld, men ble temmelig forvirra da alle kanalene kom fullstendig hulter til bulter etterpå. Hva har skjedd? Må jeg virkelig manuelt redigere favorittlistene bare for å få de norske kanalene først? Jeg er jo ikke interessert i mye av det andre tullet som er der som f.eks mengder av svenske "kanaler" som jeg ikke kan se på allikevel. Det ser nå ut for at alle radiokanalene la seg på 1-99 og deretter TV med Sky-News på 101 og NRK på 313 Har en eldre mottaker i kjellerstua og søkte opp på denne før jeg tok den i stua. Her kom alle kanalene på en logisk og grei måte akkurat som før. Hvorfor må det være slik? Jeg vil ha NRK1 på 1 osv Dette er da ikke spesielt brukervennlig! Endret 29. november 2008 av midnight Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Gjelder: Canal Digital parabol m/CDC 5050 Gjorde et kanalsøk i går kveld, men ble temmelig forvirra da alle kanalene kom fullstendig hulter til bulter etterpå. Hva har skjedd? Må jeg virkelig manuelt redigere favorittlistene bare for å få de norske kanalene først? Jeg er jo ikke interessert i mye av det andre tullet som er der som f.eks mengder av svenske "kanaler" som jeg ikke kan se på allikevel. Det ser nå ut for at alle radiokanalene la seg på 1-99 og deretter TV med Sky-News på 101 og NRK på 313 Har en eldre mottaker i kjellerstua og søkte opp på denne før jeg tok den i stua. Her kom alle kanalene på en logisk og grei måte akkurat som før. Hvorfor må det være slik? Jeg vil ha NRK1 på 1 osv Dette er da ikke spesielt brukervennlig! Dette er helt klart en feil. Denne boksen fikk vel ny software for noen dager siden og kanskje det har rotet til listen ? Forsøk å ta strømmen på boksen og gjør et nytt kanalsøk slik det vises på http://www.canaldigital.no/Kundeservice/Ku...C5050/Post.aspx Hvis ikke det nytter så er det kan hjelpe å slette alle kanalene og kjøre en "reset" til fabrikk instillinger +nytt kanalsøk. Når du "resetter" mottageren tilbake til fabrikkinstillinger så får du muligheten til å sette opp mottageren på nytt. Da får du valgene som vises i manualens kapittel 5. http://www.canaldigital.no/upload/userguid...tal_CDC5050.pdf Det er muligens nødvendig at land og menyspråk er Norsk dersom du skal få kanallisten sortert etter Norsk behov. Får du det ikke til så bør du ringe Canal Digital kundeservice. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Kanskje det har noko å seie om ein vel "nettverksøk" i staden for "alle" eller noko slikt? Eg var ute for dette ein gong etter å ha sletta kanalane og gått tilbake til fabrikkinnstillingane på ein CDC 5050, men det ordna seg etter at eg søkte ein gong til. Eg tykkjer det også er irriterande at ein ikkje kan flytte på desse kanalane. F.eks. ynskjer eg å ha Vestlandprevyen på nr. 1, og ikkje på nr. 204 slik det er no. Den gongen kanalane kom hulter til bulter kunne eg faktisk flytte Vestlandsrevyen til nr. 1. Endret 29. november 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
Bobben1 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Kanskje det har noko å seie om ein vel "nettverksøk" i staden for "alle" eller noko slikt? Eg var ute for dette ein gong etter å ha sletta kanalane og gått tilbake til fabrikkinnstillingane på ein CDC 5050, men det ordna seg etter at eg søkte ein gong til. Eg tykkjer det også er irriterande at ein ikkje kan flytte på desse kanalane. F.eks. ynskjer eg å ha Vestlandprevyen på nr. 1, og ikkje på nr. 204 slik det er no. Den gongen kanalane kom hulter til bulter kunne eg faktisk flytte Vestlandsrevyen til nr. 1. Det er "nettverksøk" man skal benytte. Det står også i CD sin guide. Har du sjekket om du fortsatt ikke kan flytte kanalene i kanallista på CDC-5050 ? Tror det kom ny software til CDC-5050 forrige uke ( tror software versjon er merket med April 2008). På CDC-7000 kunne man heller ikke redigere kanallista fra starten av men dette ble fikset etter en software oppgradering. På CDC-7000 har det derfor ikke vært problemer med å få lagt Vestlandsrevyen på kanalnr. 1 de siste par årene. Er helt enig i at det er veldig irriterende og ikke kunne redigere kanallista. Det er bra at mottageren lager en sortert liste men den burde være redigerbar. Endret 29. november 2008 av Bobben1 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Eg lasta ned oppgraderinga i går, men kan framleis ikkje flytte kanalar under nr. 212. Endret 29. november 2008 av torbjornen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå