Gå til innhold

Garanti på harddisker(?)

Anbefalte innlegg

Jeg har to stk harddisker som jeg har kjøpt hos komplett.no (2 x 80 GB WD) som begge nå har røket, de røk samtidig. Hvordan er det med garantien på disse, vil jeg kunne få nye? Det er under tre år siden jeg kjøpte dem... Noen som vet noe om dette? EN annen liten ting er at jeg finner ikke kvitteringene på dem! Kan jeg likevel få nye, evt. komplett eller WD? Har hørt at garanti ikke krever kvittering eller noe slikt... Noen som vet noe der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har to stk harddisker som jeg har kjøpt hos komplett.no (2 x 80 GB WD) som begge nå har røket, de røk samtidig. Hvordan er det med garantien på disse, vil jeg kunne få nye? Det er under tre år siden jeg kjøpte dem... Noen som vet noe om dette? EN annen liten ting er at jeg finner ikke kvitteringene på dem! Kan jeg likevel få nye, evt. komplett eller WD? Har hørt at garanti ikke krever kvittering eller noe slikt... Noen som vet noe der?

se på kompletts hjemmesider. Trenger ikke kvittering da de har kjøpet inne på databasen. Hvis du spør dem om du kan få garanti, så sier de ja/nei. Bare se på siden, det er enkelt!

Lenke til kommentar

Takker for svar! Men har funnet ut at jeg kan sende det diretke til produsenten. På alle produsenters sider kan du skrive inn serialen til harddisken/produktet, så sjekkes det i en database om garantien gjelder enda, noe det gjorde. Får faktisk en ny 40 GB harddisk som sluttet å funke for 1.5 år siden! Sjekket på IBM sine sider, og garantien gjelder enda! woohooo! Sender de på mandag og får da tilbakesendt nye harddisker! Kjipt likevel å miste mye data, men det er rettet opp i, bestile en DVD brenner til fremtidig backup!

Lenke til kommentar

JEg vet ikke hvordan det er i Norge, men her i Singapore er det helt topp.

Jeg kjopte en Maxtor 80GB m/8MB cache, 1aar garanti, hvis jeg betaler ca 160kroner saa faar jeg tilsammen 3aar (altsaa 2 aar ekstra), dette er fra distributorens side. Veldig bra syntes jeg :)

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

uhm... 1 års garanti er veldig dårlig... Sikker på at du ikke mener reklamasjonstiden er 1 år? Harddisker i Norge har alle 5 års garanti... Dette er det produsenten opererer med også,. Du kan om du ønsker, også utvide denne garantitiden på Western Digital sine sider mot et lite vederlag.

Tror du sikter til reklamasjonstiden og ikke garantien, håper i hvert fall det for din del :wink:

Lenke til kommentar
uhm... 1 års garanti er veldig dårlig... Sikker på at du ikke mener reklamasjonstiden er 1 år? Harddisker i Norge har alle 5 års garanti... Dette er det produsenten opererer med også,. Du kan om du ønsker, også utvide denne garantitiden på Western Digital sine sider mot et lite vederlag.

Garantien gjelder i 1 år. Garanti er noen prudusent/leverandør kan velge å gi i tillegg, som en utvidelse, i forhold til kjøpsloven/reklamasjonstiden. I Norge er det minst to års reklamasjonstid på forbrukerkjøp. Garanti som blir gitt kan ikke være dårligere enn hva kjøpsloven er, og vil aldri oppheve rettighetene vi har ifølge kjøpsloven.

(Om feks en HD, har to elller fem års reklamasjonstid vil nok være et spm leverandør/produsent & sluttbruker/forbrukerrådet aldri vil bli enige om.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...