Gjest Sint Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 I det siste har jeg blitt ekstremt sint på en del folk rundt meg. Går ganske dritt i forholdet med meg og dama, grunnet et par folk, som gjør meg kjempesint av bare tanken på dem. Pga dette er jeg ganske intenst sint. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Noen måte å få ut noe av det? Selvskading etc, funker litt, men har bare prøvd et par ganger. Og det finnes grenser for ting jeg kan ødelegge av sinne. Skrike/late-som-skrike (altså uten å lage lyd hvis jeg er inne), høre på dritt-musikk osv funker også litt. Men ikke nok til at det forsvinner for en stund. Noen tips? Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Begynn med kampsport og få det ut der. Evt. kjøp ein boksesekk. Sjølvskading er IKKJE vegen å gå. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Du sier ikke noe om hvor gammel du er, det kan være at du beveger deg innenfor "normalfordelingen". Spørsmålet blir litt om du føler at sinnet ditt er en adekvat reaksjon ift det som er årsakene til sinnet. Med det mener jeg at det er lov å være sint, men graden av sinne bør stå i forhold til- og være nyansert ift graden av irritasjonsmomentet. Dersom du blir uforklarlig sint som lyn fra klar himmel, kan du allikevel ha en grunn. Det beveger seg mye rart i det ubeviste, ting du ikke har bearbeidet mentalt akkumulerer seg, det må til slutt få et slags utløp. Det kan også finnes fysiologiske årsaker. Dersom man har en smertetilstand over lang tid, blir en fort småirritert. Forstyrrede hormonbalanser kan også gi seg utslag i mye sinne. Snakk med folk rundt deg, hva synes de om din adferd. Er de skremt? Synes de at du burde søke hjelp? Antagelig har de nok rett hvis de synes det. Lenke til kommentar
HelioX Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Har de skjedd noen endringer i spisevanene og søvnvanene dine i det siste ? Hvis ikke kroppen har nok av rett allergifri næring og søvn blir det vanskeligere å kontrollere humøret, og du kan få relativt sterke humørsvigninger. Legg til følelsesmessig stress i tillegg så har de fleste et problem. Har du sjekket om du tåler melk og gluten ? Mye bra info på denne siden: http://www.utenglutenogmelk.info/ Her er litt om Blodsukker: http://www.filmpraksis.no/Blodsukker.html Kosthold i balanse: http://www.filmpraksis.no/Balansetrailer.html Lenke til kommentar
Gjest Sint Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Frigata: Har vurdert, men det er for stort tiltak å begynne med noe slikt. HelioX: Spisevanene har vært lenge at jeg ikke har lyst til å spise pga redd for å legge på meg.. TOMpsy: Oi, glemte alderen, ja. Er gutt på 16. For meg føler jeg det fullstendig naturlig at jeg blir sint av årsakene, men føler det er litt vel ekstremt til tider. F.eks, hvis jeg tenker på det, kan jeg bli veldig sint i forhold til andre ganger jeg tenker på det. Spørs litt. Synet av folka jeg hater slik, resulterer også i ekstremt sinne, men klarer å beherske meg for det meste. Men pleier å synes at jeg er lei meg og irritert. Folk rundt meg merker ikke noe særlig til sinnet mitt, god til å holde det på rommet mitt. Men når jeg ser dem folka som driver og gjør all f-skapen, syns det såklart. Noe jeg plutselig kom på i forbindelse med at jeg blir sint..: Hvis jeg er ute og går av en årsak (til/fra skole etc) og det blåser veldig/regner kan jeg bli kjempesint ved ubehag av hår i ansiktet, småvåte sko. En dag jeg kom hjem fra skolen og det hadde blåst, kom jeg inn i gangen og skulle ta av meg sekken og jakka, klikka det nesten for meg fordi jeg knota litt med å få det av. Typiske ting som skjer, ikke så altfor ofte. Men det skjer... Lenke til kommentar
Shepards Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Hmm.. kjenner meg litt igjen av det du sa angående klikke av småting, sånn som da du knotet med å få av deg skoen. Hadde sånne perioder før, det "smalt" inni meg noen ganger av latterlige småting som jeg kanskje ikke fikk til på sekundet osv .. Men går du rundt sulten eller lignende? Ofte når jeg begynner å bli sulten og det går ei lita stund, så blir jeg i forferdelig dårlig humør. Lenke til kommentar
Gjest Sint Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Er akkurat slikt jeg mener! Går ikke rundt sulten, nei. Dropper alltid frokost, men spiser et par ganger i uka på skolen. Men når jeg er hjemme kan jeg småspise nesten hele tiden. Blir aldri mett, på en måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå