Gå til innhold

Div. spm angende HD skjermkort/skjerm etc.

Anbefalte innlegg

Har fått et oppsett hos en kompis, og lurer på om noen kunne gått igjennom det for å se om det var bra.

Vil kjøre Fallout 3, L4D, cod4 etc. på høyere grafikk uten lagg. Jeg er ganske sikker på at dette holder, men ville bare ha en bekreftelse :)

Abit IX38 QuadGT

Antec Twelve Hundred

Samsung SH-S203D

Corsair TX 750W

Intel Core 2 Duo E8500

OCZ DDR2-1000 ReaperX 4096 MB (2 x 2048

Samsung Spinpoint F1 750 GB

Sapphire Radeon HD 4870

Det jeg reagerte på var det "fancye" HD skjermkortet. Er det virkelig noe å ha nå i 2008?

Det andre jeg tenkte på var skjerm. Duger en av disse? Samsung 22" LCD og Samsung 20" LCD, eller burde jeg finne noe annet?

Siste spørsmålet mitt er ganske enkelt. Jeg har aldri bygd pc før, så jeg må bare spørre så jeg ikke glemmer noe. Hva er det egentlig jeg bør kjøpe bortsett fra hardware, mus, tastatur, skjerm ol. ? Tenker på sånne småting som f.eks. kjølepasta.

Takk :)

Endret av trckdck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skjermkortet hd4870 er vel d 3 beste kortet ati har å tilby.

å er vel noe av d beste du får til en fornuftig pris.

så ja det er noe å ha i 2008.

Spørsmålet mitt er om jeg trenger HD på skjermkortet mitt i 2008, ikke om det er det beste av det beste etc.

Jeg ville kjøpt en 24 tommer skjerm, så får du maks ut av hardwaren og det "fancye" skjermkortet ;)

Jeg håpte på at ingen ville nevne større skjerm, ettersom jeg ikke har så veldig lyst å bruke mer penger, dessuten tror jeg 24" blir aaalt for stort for fps-gaming :D

Endret av trckdck
Lenke til kommentar

Det som kalles "full hd" på tv er en oppløsning på 1920x1080. Det har ikke vært fancy i pc-spill verden på mange år. Det finnes mange spill og pc skjermer som støtter høyere oppløsning enn det hdtv sendingene kommer i. Men da bør du ha over 24" skjerm.

Som Flimzes sier så er HD bare navnet på kortet i denne sammenhengen.

Lenke til kommentar
Som Flimzes sier så er HD bare navnet på kortet i denne sammenhengen.

Aha, da dreit jeg meg litt :D

Men jeg satt her med et målebånd og så hvor stor en 24" skjerm var imot min 17" som jeg har nå. Det virker jo helt sinnsykt stor. Kan man virkelig spille FPS på sånne skjermer? :S

Og en ting til. Noen som har en formening om Widescreen-skjermer er noe bedre enn de vanlige til FPS-gaming? Du skal liksom legge merke til en fiende på andre side av mappet før han ser deg, og hvis skjermen blir for stor, blir det alt for mye å fokusere på. :p

Endret av trckdck
Lenke til kommentar

Og så til siste spørsmål:

Jeg har aldri bygd pc før, så jeg må bare spørre så jeg ikke glemmer noe. Hva er det egentlig jeg bør kjøpe bortsett fra hardware, mus, tastatur, skjerm? Tenker på sånne småting som kjølepasta, kabler ol.

Kan dere nevne noe eller følger sånt med?

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger å kjøpe noe ekstra i tillegg til det du har på lista. Det pleier å følge med nødvendige kabler med hovedkort og strømforsyning (litt usikker på om det følger med 2 SATA-kabler til hovedkortet, men jeg regner med det). Det følger med standardkjøler med prosessoren, som er helt OK hvis du ikke planlegger å overklokke mye. Den er klar til å monteres uten ekstra kjølepasta (sitter allerede kjølepasta/kjøle-"belegg" på kjøleren).

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett nevnte skjerm, men har sett Samsung T241(?) vs benq G2400w, og benqen var: Lettere, dro mindre strøm, mindre fysisk (ramme og tykkelse). Eneste samsungen var bedre på var høydejustering og pivot (den hadde det, i motsetning til benq).

EDIT: Benqen var også en hel del lysere, og hadde bedre kontrast.

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar

Samsung SM2443BW vs Benq G2400w:

Samsung bruker mindre strøm, veier litt mer, fysisk større (ramme og tykkelse), har høydejustering, pivot og er 400kr billigere på det nettstedet der jeg skal kjøpe halvparten av delene til pc'n.

Den har også 20 ganger større contrast ratio (20.000:1 mot 1.000:1) og høyere brightness (Vet ikke hva som er bra eller dårlig tho).

For meg ser det ut som om Samsung'en vinner, men så har ikke jeg så mye peiling på skjerm. :p

Endret av trckdck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...