Gå til innhold

Ta opp 3BI som privatist? Nettstudie?

Lkoddenes

Anbefalte innlegg

Jeg prøver i år å få samlet så mange poeng som mulig, da jeg har planer om å komme inn på NHH til høsten. Jeg tenkte det kunne være greit å ta opp 3BI da jeg synes biologi er ganske greit, og jeg får et halvt realfagspoeng for det.. Men da har jeg tre spørsmål:

1. Burde det gå greit å lese intensivt i 7-8 uker for så å gå opp som privatist? (må nesten ha 6 i det..:s)

2. Er det noen som har erfaring med nettstudier? Vurderer å melde meg på nettkurs hos Sonans, men er det nødvendig? Eller kan jeg klare det greit på egenhånd?

3. Kan jeg selv velge når jeg vil ta eksamen, eller er det fastsatt? Er alt i mai, juni?

Takk for svar ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke velge når du vil ha eksamen. Vanligvis er det i mai-juni, om det alltid er slik vet jeg ikke. Regner med at det går greit med en slik lesing du foreslår. Men du må vite at du kan få spørsmål der du gjorde feltarbeidet ditt. Tok selv 3BI som privatist, uten ha gjort noe feltarbeid. Så måtte bare finne på masse tull på eksamen. Du skal jo ta det opp sier du, så mulig du har hatt feltarbeid osv.

Lenke til kommentar

Hmm, da må jeg vel nesten satse på å ta eksamen i mai.. Nei, jeg skal ikke ta det opp, har ikke hatt det før, skrev feil.. Jeg har jo hatt 2BI, kan kanskje bruke noe av det med litt forandringer =)

Noen som har erfaringer med nettstudier eller Sonans?

Endret av Lkoddenes
Lenke til kommentar

Jeg for min del slet mest med økologien i 3BI! Det andre kunne man bare pugge seg ganske lett til, selv om man måtte forstå genetikken da. De som ikke har vanskelig for realfag klarer det lett, noe jeg har, men økologien slet jeg med selv om det liksom skal være det "letteste"! Men klarte 5 allikevel da, så er fornøyd med det i grunn. Jeg hadde ikke giddet å brukt penger på et nettstudie hos sonans! Leser du læreplanen for 3BI, og kan alt som står der som du vil finne i en 3BI bok (utenom forsøk/feltarbeid) så er det ikke noe problem! Skulle det være noe du ikke skjønner selv, gå inn på forumet spør en biolog (søk på google) og spør i vei! Der får man svar på det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...