Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC restarter etter 5-30 min når jeg spiller

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nåda, er jo et Msi hovedkort så mye rart kan komme fra disse.

Har du fåttt sjekket at minnet er stabilt?

Memtest 86 2.01 burde vise om det er årsaken.

Når det gjelder temperaturer så skal man ikke henge seg for ofte opp i dem, det er nok mer viktig å vite hvilken sensor de kommer fra, en kjapp titt i håndboka til deg vil vise om sensoren er montert på hovedkortet eller på NB eller SB.

Så lenge cpu holder en temp under 75 til 80 grader så er det neppe noe å tenke på da stock kjøler til intel (quad) ofte er oppe i den temp.

Du kan jo prøve å se om du kan kjøre OCCP sin psu test (http://www.hardware.no/artikler/torturer_maskinen_din/58245) sjekk forum tråden for oppdatert versjon.

Lenke til kommentar

Nå håper jeg at du ikke har stukket fra denne tråden ;)

Jeg har akkurat det samme problemet! Dette skjedde etter jeg oppdaterte alt av drivere hovedkort, nforce, skjermdriver, bios etc.. Og etter jeg byttet det ene skjermkortet litt lenger opp til det andre (har 3 sli porter).

Men det merkelige: Kjørt 3Dmark05 som skal hjelpe pc'n igang til å reboote hvis det skjer noe skeis.. Men nei, ingen problemer der.. hmm så det er alltså ikke varme som gjør dette.. Minne? Nei, har fungert lenge uten problemer.. typisk minne feil ville ha vært blåskjerm..

Når jeg sjekker event log så er det en liten haug med disse:http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc726313.aspx dette kom etter min siste "Freeze reboot"

Så min teori er at dette er software feil, for dette skjer bare når jeg også spiller wow..

PS: med software feil mener jeg enten vista eller wow

Mvh

Øyvind

Endret av killkid
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå håper jeg at du ikke har stukket fra denne tråden ;)

Jeg har akkurat det samme problemet! Dette skjedde etter jeg oppdaterte alt av drivere hovedkort, nforce, skjermdriver, bios etc.. Og etter jeg byttet det ene skjermkortet litt lenger opp til det andre (har 3 sli porter).

Men det merkelige: Kjørt 3Dmark05 som skal hjelpe pc'n igang til å reboote hvis det skjer noe skeis.. Men nei, ingen problemer der.. hmm så det er alltså ikke varme som gjør dette.. Minne? Nei, har fungert lenge uten problemer.. typisk minne feil ville ha vært blåskjerm..

Når jeg sjekker event log så er det en liten haug med disse:http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc726313.aspx dette kom etter min siste "Freeze reboot"

Så min teori er at dette er software feil, for dette skjer bare når jeg også spiller wow..

PS: med software feil mener jeg enten vista eller wow

Mvh

Øyvind

Konstantert at det er software feil i WOW, reinstaller programmet, skal hjelpe.

Det som har skjedd er at den siste oppdateringen til nvidia ikke fungerer helt skikkelig, av og til blinker skjermen svart i 2-3ms.. Det er akkurat når dette skjer at wow klikker for meg.

Enten reinstallere wow, eller vente på update :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...