JarlG Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Hei! Har ganske nylig begynt å interessere meg for å bygge min egen datamaskin, dette mest fordi jeg tror det ville vært lærerikt, og det virker veldig interessant. Hører at man ikke får særlig mer for pengene om man bygger selv, man tjener vell egentlig bare på at man får en mer egendefinert data som er mer tilpasset sine egne behov? I hvertfall, det jeg lurer på er hva dere syntes om mitt oppsett av datamaskinen så langt. Jeg er oppmerksom på at det mangler operativsystem, og kan selv stille med en XP-installasjon, så det skulle ikke være noe problem. Jeg tar dog gjerne imot forslag for andre operativsystem som vista(home, premium...). Jeg tror ikke det skulle være noe annet som mangler, da jeg har skjerm(er), mus, tastatur og headset selv. Noe jeg derimot vet at jeg mangler er DVD-spiller/leser eller hva det nå skal kalles... (Har dårlig greie på det...) tar veldig gjerne imot anbefalinger av disse. The current setup Kan ikke særlig mye om kjøling og slikt, og vil gjerne ha noen tips på evt. vifter eller kjøleribber som burde kjøpes for prosessor eller kanskje til og med grafikkort (vurderer å kjøpe et stock kort(ikke clocket Sapphire-kort med en av de bedre viftene på markedet) og bytte vifte, hører 4870 har dårlig stock vifte...), vifter sånn generelt i kabinettet tar jeg også gjerne imot info og tips om. Takker for svar på forhånd! EDIT: Fikk det kanskje ikke så tydelig frem, billigere alternativ tas selvfølgelig godt imot! Endret 29. november 2008 av JarlG Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Hei! Ser bra ut.. Men jeg har ingen annen kommentar om oppsettet ditt. Det poenget med posten min er er å fikse lenken din;) Dette er den fungerende lenken: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=85653 Endret 29. november 2008 av Nosa Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Takker og bukker! Kan jo ikke få noen god respons uten å gi ut tilstrekkelig med informasjon. Btw, DVD-spilleren vil jeg at skal kunne lese, skrive og brenne CDer/DVDer. Takker! Lenke til kommentar
Moffe247 Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Kan ikke særlig mye om kjøling og slikt, og vil gjerne ha noen tips på evt. vifter eller kjøleribber som burde kjøpes for prosessor eller kanskje til og med grafikkort... Hvis jeg får annbefale vifter ville jeg annbefalt: Antec TriCool - For den som er interessert i mye luft. (finnes i andre farger enn grønn) eller Mist - For den som helst ikke vil at andre skal høre han har vifter Har hatt begge disse viftene, og er MEGET fornøyd med begge. Har Antec viftene i ATM. De flytter mere luft, men bråker til gjengjeld (mer) Mist viftene flytter fra med lyft, og du hører dem ikke! Er oppgitt til 16,5db, og jeg har hvertfall ingen problemer med å la vær å merke dem! Begge er flotte vifter, men du må nesten se hva du er mest interessert i. Stillhet, eller ytelse... Håper dette var til hjelp. - Thomas Endret 29. november 2008 av Moffe247 Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Tror han tenkte mer på direkte kjøling for CPU/GPU. Men kabinettvifter er jo en viktig sak det også. Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 Tenker både på kabinettvifter og vifter for mer spesifikt bruk (kjøling av prosessor, grafikkort..), og takker for svar! Bryr meg mye om ytelse, men helst minst mulig støy - så viften fra Mist høres veldig bra ut! Har dog hørt at Noctua leverer noen ekstremt gode vifter, har du hørt noe om disse? Noen som vet hvordan de er i forhold til Mist sine når det gjelder både støy og ytelse? Takker veldig for svar! Lenke til kommentar
jonaseg Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Vet ikke mye om vifter, men her er en test av et par: http://www.hardware.no/artikler/aatte_stoy...-vifter/22935/1 Joda, den er gammel, men vifter er vel vifter;) Lenke til kommentar
daruu Skrevet 29. november 2008 Del Skrevet 29. november 2008 Hvis du er villig til å gå ned til 4850, så har jeg hørt at det her kortet http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=365213 med den spesifikke kjølemetoden skal være ganske stille av seg i forhold til mange andre Det har ifølge den testen her http://www.overclockersclub.com/reviews/sa...re_hd4850_dual/ så henger ikke kortet mye etter 4870 Tenkte ihvertfall at jeg skulle skrive det her, så får du evt vurdere det selv Lenke til kommentar
JarlG Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Joda, har hørt at HD4850 er et veldig godt kort, og Sapphire har noen veldig gode kjøleløsninger på både HD4850, og HD4870. I enkelte spill kan man se ~20 FPS forskjell på det clockede HD4850 og HD4870, dette er jo en merkbar forskjell, i hvertfall når man kommer ned i litt lavere FPSer. Har ganske lyst å overclocke, og sikter derfor mot de beste løsningene innen kjøling, vil det da kanskje lønne seg å kjøpe et 'vanlig' HD4870/50, for så å feste på en egen kjøleløsning? Tenker da både pris- og ytelse-messig. Tar gjerne imot mer informasjon og tips! Takker for svar! EDIT: Som dere kan se har jeg nå funnet en DVD-brenner. Hva syntes dere om den? Endret 29. november 2008 av JarlG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå