Gå til innhold

HTC Touch HD

jevel

Anbefalte innlegg

Dette er det evige spørsmålet jeg møter over alt. :) Hvordan kan du nevne Nokia E90 / WinMobile og iPhone i samme åndedrag?

Svaret er ganske enkelt. Alle tre plattformene har styrker og svakheter, ingen av dem er komplette. Der den ene plattformen har sin styrke i fleksibilitet, så er den tilsvarende svakere i brukergrensesnitt. Samtidig så er den plattformen med det beste brukergrensesnittet i utgangspunktet noe hemmet av restriksjoner fra produsenten. Den gyldne middelveien har et OK grensesnitt og er sånn passe fleksibel.

Sånn sett så var iPhone en OK jobbmobil og en veldig god reisekamerat. For å utnytte det fulle potensialet så må den nok desverre jailbreakes, men når dette er gjort så har man tilgang på så godt som alle applikasjonene som tilbys for andre plattformer. Det eneste jeg virkelig savnet var VPN. Men man får til så mangt via SSH :)

-KJ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Jeg har nå installert HD Tweak og slått på alle features som skal gjøre Touch-FLO bedre, så får vi se om det stemmer...

-KJ

Nå har jeg brukt telefonen noen timer med HD Tweak, og det er som natt og dag. Ingen nevneverdig lag og kun små heftelser selv med opp mot 80 % fullt arbeidsminne.

Mitt neste sprøsmål blir da; hvorfor i helvete shipper HTC noe som ikke er optimalisert? Disse innstillingene er tydeligvis kjent fra før, så da hadde det vel vært snedigere å la brukere med spesielle behov slå det av for å spare litt minne i stedet for å tvinge brukeren til å installere spesialprogramvare for å skru det på?

-KJ

Dette er vi alle(?) enige med deg i, men dette gjelder forsåvidt ikke bare HTC. Jeg har opplevd samme problemstilling på modeller fra Nokia og Sony Ericsson for å nevne de mest "kjente". Om jeg ikke husker feil så skulle Touch Pro og Touch Diamond få en betydelig oppdatering i januar, og at etter det skulle HD få sin "major update". Jeg regner virkelig med at mye av optimaliseringen er fullkommet til da.

Ang. et tidligere problem du hadde med inkommende samtaler og henging. Ser at du bruker Gyrator. Dette programmet har forårsaket en del ventestunder og lagging hos meg, og da spesielt når jeg skal ta imot en inkommende samtale. Da flyr jo som oftest telefonen i alle retninger, og Gyrator følger da opp med å gå bananas. Da blir det ofte et par sekunders venting her og der.

Men uten Gyrator kjørende, opplever jeg ikke dine problemer med tanke på henging, lagging (under f.eks. telefonsamtaler). Så det jeg da lurer på, er om du bruker Gyrator hele tiden, og at dette kan være årsak til dine problemer? Eller opplever du hakkingen uten noen spesielle programmer kjørende også?

Lenke til kommentar

Jeg kjører kun Gyrator når jeg vil rotere programmer som ikke støtter dette fra før, og som jeg vil ha snudd. (TomTom bl.a.) Så jeg tror nok ikke dette er kilden til problemene.

Det skal imidlertid sies at det er noen uker siden sist jeg opplevde denne feilen, så jeg lurer på om det ble så denne feilen forsvant sammen med patchen fra HTC.

Jeg har ikke hatt tid til å knote så mye i det siste, da det er så voldsomt mye man skulle ha gjort før julen ringes inn, samt at xda-developers.com har vært nede de gangene jeg har kommet på å skulle kikke på det.

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg synes mailen er ustabil.

I løpet av gårsdagen fikk jeg 4 mails, hotmail, og telefonen fikk dem ikke opp før jeg trykket "send og motta".

(har satt den til å motta straks et element kommer)

Nå jeg så forsker videre i dag, så kommer mailene i løpet av 10 sekunder på telefonen.

Men når jeg så har sendt noen mails til meg selv, og lar telefonen ligge. Så "sovner" den igjen.

Får noen mail, men telefonen nevner ikke noenting før jeg igjen trykker send og motta.

Lenke til kommentar

jevel:

Flott lesertest.

Hva har du tweaket på din HD for å forbedre den?

Fint om du kunne lage en liste over det du har gjort.

I tillegg, hvilke tilleggsprogrammer har du lagt inn for å gjøre brukeropplevelsen bedre? Hvilke flere programmer har du lagt inn, tenker da f.eks. på videospiller og tastatur?

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...