Gå til innhold

Finnes en så god PC?


Kristi1408

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes ingen bærbar som kjører på 5GHz. Det finnes mange bærbare med mulighet for 4GB ram. Og tilogmed de med mulighet til mere.

 

Stasjonære går i noen tilfeller an å overklokke opp i slike hastigheter, men da er man helt i verdenseliten når det gjelder overklokking og bruker gjerne flytende nitrogen til å kjøle ned prosessoren med.

 

Konklusjon: Enten så har vennen din misforstått totalt eller så juger han så det renner av han. Mulig han tror at klokkehastigheten dobles om det er dobbeltkjerne-prosessor da. Er noen som går i den fellen. Men dette er bare spekulasjoner. Jeg tror han har tatt en spansk en for å virke kul. Så rask maskin finnes ikke.

Lenke til kommentar

5ghz var vel å ta i litt vel mye ja... men interminne på 4gb er godt mulig har det selv på min bærbar...

 

er foresten ingen prossesor på markedet som kjører 5ghz standar.

 

kun i overklokket tilstand med vannkjøling eller annet. (meget vanskelig å få pakket det i en bærbar gitt)

 

så jeg vil ha trodd du kunne dele på 3 for å få det rette tallet.

Lenke til kommentar
Men hva betyr det at det står 2*2,5 ghz, for sist jeg sjekket er 2*2,5=5, og da har han jp 5 ghz prosessor.

 

Det betyr bare at han har to prosessorer (som er standard idag) på 2.5ghz hver, såkalt dual core. Det går ikke an å legge de sammen å få 5. Prosessorene er uavhengige av hverandre og har en speed på 2.5 hver.

Endret av EivindS_
Lenke til kommentar

Hastigheten på prosessoren bestemmer hastigheten på programmet du bruker generelt(kommer litt ann på RAM, Skjørmkort og HDD..)

 

Si du har en pentium 4(single kjerne) prosessor på 2,4GHz og en Core 2(dobbelkjerne) på 2,4GHz.. Disse vil kjøre et enklere program ganske likt, men når du legger til et ekstra vil forskjellen synes. (det er flere faktorer også som teller.. lache, bus hastighet(vet hva lache er(~prosessorRAM'en), men bare sånn ca. hva bus er :!: ))

 

Men hva betyr det at det står 2*2,5 ghz, for sist jeg sjekket er 2*2,5=5, og da har han jp 5 ghz prosessor.

Du kommer deg ikke noe raskere fra Oslo til Trondheim med to biler som kan kjøre i 200km/t enn om du bare hadde hatt en bil som kunne kjøre i 200km/t

 

Med andre ord :p En bil tar 4 pasasjerer i 200km/t, og 2 biler tar til sammen 8 pasasjerer i 200km/t.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...