Gå til innhold

BK - Første "fotokveld"

Moffe247

Anbefalte innlegg

Hei!

Har ikke hatt speilrefleks så lenge og er ganske så ny med kamera. I kveld, eller teksnisk sett i går kveld, var jeg ute i omentrent en og en halv time og tok bilder.

Ville satt stor pris på evt. ris/ros :)

post-157977-1227918752_thumb.jpg

Bilde av Kvaløya, Tromsø

Dette var det bildet dere syns var verdt å ta vare på. Setter pris på ALL kritikk :)

- Thomas

Edit: Fjernet bildene som var dårlig, la til endret bilde...

Edit 2: Tabbet meg ut på fjerning av bilder :blush:

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nr. 4 hadde vært ganske bra, med mindre himmel. Etter min mening er det et ganske så bra bilde til å ha hatt et kamera i såvidt en dag.

Har hatt kamraet i mer en èn dag, men har ikke fått vært noe ute og tatt bilder før :)

Fjernet litt himmel nå nettop:

post-157977-1227917005_thumb.jpg

PS:

Les reglene for bildekritikken du så skal du se du blir klokere på reglene innpå BK`n..

var dette ment til meg, eller til chris300? Fikk ikke helt til med nedskaleringen, så lurte på om det var meg du snakket til :)

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar
Les reglene for bildekritikken du så skal du se du blir klokere på reglene innpå BK`n..

var dette ment til meg, eller til chris300? Fikk ikke helt til med nedskaleringen, så lurte på om det var meg du snakket til :)

Den er nok til deg. Nedskaleringen er en ting; en annen ting er at du har lagt ut for mange bilder. Øverst på denne siden står det en del tekst. Les den; der er det to linker som forteller detaljert om retningslinjene, og om hvordan skalere bildene til en passende størrelse.

Bildekritikken er litt spesiell, og har egne regler tilpasset dette. Nybegynnere i Bildekritikken har en tendens til å legge ut masse bilder i sin første post; og før slike meldinger som Chris og jeg kommer med nå. Du er langt i fra den første; og kommer definetivt ikke til å være den siste.

Jeg foreslår at du velger ut de to beste bildene fra seansen din og legger de ut som to seperate tråder. De andre bildene kan du legge ut i en egen galleri-tråd her.

Tom

Lenke til kommentar

Den er nok til deg. Nedskaleringen er en ting; en annen ting er at du har lagt ut for mange bilder. Øverst på denne siden står det en del tekst. Les den; der er det to linker som forteller detaljert om retningslinjene, og om hvordan skalere bildene til en passende størrelse.

Bildekritikken er litt spesiell, og har egne regler tilpasset dette. Nybegynnere i Bildekritikken har en tendens til å legge ut masse bilder i sin første post; og før slike meldinger som Chris og jeg kommer med nå. Du er langt i fra den første; og kommer definetivt ikke til å være den siste.

Jeg foreslår at du velger ut de to beste bildene fra seansen din og legger de ut som to seperate tråder. De andre bildene kan du legge ut i en egen galleri-tråd her.

Tom

Skal fjerne noen bilder i førsteposten. Takk for at du sier ifra, så slipper jeg å tabbe meg ut flere ganger. fikk ikke PIXresizer til å virke slik som jeg ville, sp bildene ble ikke skalert riktig.

men takk for at du tar deg tid til å forklare meg dette :)

Ingardj

Disse gir en litt snapshot-følelse uten mål og mening..

Tror du kunne har fokusert på å få ett bilde skikkelig bra, i stedet for flere middelmådige :/

Gid det var så enkelt :dontgetit: Gikk faktisk bare rundt og tok bilder, så det er fullt forståelig at du får den følelsen :)

- Thomas

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar

Likte stemning på det bildet her jeg, får meg til å savne nord-norge hvertfall. Horisonten kunne vært rettet litt opp, også noe forstyrrende med buskene nederst i bildet.

Nokså uklart er det også men støyen kledde forsåvidt stemningen så det plager meg ikke nevneverdig.

Endret av phax
Lenke til kommentar
Likte stemning på det bildet her jeg, får meg til å savne nord-norge hvertfall. Horisonten kunne vært rettet litt opp, også noe forstyrrende med buskene nederst i bildet.

Nokså uklart er det også men støyen kledde forsåvidt stemningen så det plager meg ikke nevneverdig.

Sto i en bakke når jeg tok bildet, og stativet var i krangle-humør. Er kraftig nedskalert, så der kan noe av støyen komme fra, pluss at det er redigert 2 ganger :)

Når du nevnte det, så var horisonten ganske skjev. Har fikset den, pluss buskene i front.

post-157977-1227920007_thumb.jpg

Endret av Moffe247
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...